Washington 4. marca (TASR) - Ameriku ovládla módna vlna hip-hopovej kultúry. Podľa najnovších sociologických výskumov, ktoré uverejnil denník The New York Post, sa s hip-hopovou kultúrou stotožňuje takmer 40 percent americkej mládeže vo veku od 15 do 29 rokov.
Marketingoví stratégovia spotrebného priemyslu jasajú, pretože táto skupina disponuje ročne až 500 miliardami dolárov, ktoré je ochotná minúť na svoj vzhľad a koníčky.
Nová hip-hopová generácia uprednostňuje nielen populárnu hudbu, ale baží po všetkom, čo je nové, štýlové a supermoderné - od počítačových hier, cez oblečenie, šperky, mobilné telefóny, kozmetiku až po nápoje a jedlá.
Hip-hopová kultúra je doslova životný štýl mladých Američanov. Bola typická v 70. rokoch pre mládež v černošských getách New Yorku, dnes sa rozšírila po celých USA. Každý tretí jej nadšenec žije mimo stovky veľkých amerických miest.
David Morse, zaoberajúci sa problematikou mestskej mládeže, označuje hip-hopistov za povrchnú generáciu materialisticky lačnú po konzume, ktorú nezaujímajú duchovné hodnoty ako to bolo napríklad u mladých ľudí v 60. rokoch. Podľa neho mládež dnes míňa na moderné oblečenie viac peňazí ako je únosné a je schopná vôbec zarobiť.
Všetko je to dnes o tom, čo kto má na sebe a to má byť obraz kto vlastne je," tvrdí David Morse.
(spolupracovníčka TASR Ľubica Borotová) ed