Bratislava 7. marca (TASR) - Výsledky 8. ročníka súťaže o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku Zlatý klinec 2002 budú známe už v piatok. Ceny organizátori súťaže slávnostne odovzdajú podvečer v bratislavskom hoteli Radisson SAS Carlton.
Súťaž organizuje spoločnosť Ad Awards Association pod odbornou garanciou Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Directors Clubu (ADC) a mesačníka Stratégie. Tento rok sa prvýkrát uskutočňuje podľa pravidiel, ktoré sú v súlade s podmienkami a kritériami medzinárodných súťaží a organizácií pôsobiacich v oblasti reklamného priemyslu a marketingovej komunikácie.
Jednotlivé reklamné agentúry súťažia podľa výkonného riaditeľa súťaže Martina Šmatláka svojimi príspevkami z uplynulého roka v štyroch základných kategóriách: tlač a poster, TV a kinoreklama, iné médiá a kampaň. V každej kategórii môže medzinárodná porota, tento rok pod vedením Michala Pacinu z ČR, udeliť ocenenia Zlatý, Strieborný a Bronzový klinec. Najvyššou cenou v každej kategórii je Grand Prix, ktorá sa udeľuje najlepším reklamným dielam s prihliadnutím na ich mimoriadnu kreatívnu úroveň.
Osobitnou cenou súťaže je ocenenie Zlatý klient roka, ktoré udeľuje vyhlasovateľ súťaže jednému klientovi za odvahu a podporu pri presadzovaní realizácie pôvodnej slovenskej kreatívnej reklamy. Súčasťou ocenení odovzdávaných v rámci súťaže je aj cena Filip 2002, ktorú udeľuje ADC slovenskej kreatívnej osobnosti za výnimočný prínos do kreativity slovenskej reklamy v uplynulom roku.
Súťaž zaznamenala podľa M. Šmatláka výrazne progresívny záujem účastníkov, keď do 8. ročníka prihlásilo 36 reklamných agentúr celkovo 202 súťažných prác. V porovnaní s predchádzajúcim ročníkom je to pri príspevkoch nárast o 22 % (vlani to bolo 166 príspevkov) a pri účastníkoch nárast o 25 % (28 agentúr v roku 2001).
* tan zll