Kolín 7. marca (TASR) - Pri slove kolínska si väčšina Nemcov predstaví staršiu dámu, okolo ktorej sa šíri príjemná vôňa citrónu levandule a rozmarínu - čiže slávna 4711 eau-de-cologne. Ale táto voňavka, ktorú v nemeckom meste Kolín vyrábajú už 200 rokov, dnes priťahuje úplne iných zákazníkov - japonských mužov.
"Náš produkt vyhľadávajú najmä Japonci vo veku od 30 do 50 rokov," vysvetľuje marketingový riaditeľ značky 4711 Jochen Sieb. A najpopulárnejším výrobkom je vlasové tonikum: 4711 Portugal Hair Tonic, ktorý táto japonská firma uviedla na trh v roku 1981.
Čo sa skrýva za nezvyčajným úspechom nemeckej kozmetiky v krajine vychádzajúceho slnka? Japonci si mimoriadne potrpia na vzhľad svojich vlasov, keďže na tvári im toho veľa nerastie. A povráva sa, že nemecké tonikum oživuje rast vlasov, pretože údajne zlepšuje cirkuláciu krvi na hlave. Japonskí zákazníci sú ochotní utratiť za 150 mililitrovú fľaštičku približne 30 eúr, len aby sa vyhli prípadnej plešivosti.
Dobré správy o zázračnom vlasovom toniku už dorazili aj do iných častí Ázie, menovite do kráľovského paláca v Thajsku.