![]() |
Žena prechádza popri plagáte pozývajúcom na letecký veľtrh Asian Aerospace 2006 v Singapúre 17. februára 2006. Foto: SITA/AP |
Očakáva sa, že na veľtrh príde najmenej 27 000 obchodných zástupcov. Výstava sa koná každý druhý rok a strieda sa s parížskym a londýnskym veľtrhom. Asian Aerospace je treťou najväčšou akciou svojho druhu na svete.
Výrobcovia lietadiel prišli do Singapuru s konkurenčnými kampaňami zameranými na pritiahnutie Číny, Indie a iných regionálnych zákazníkov ku kúpe superveľkých lietadiel a sofistikovanej leteckej technológie.
Airbus priletel s najväčším dopravným lietadlom sveta A380. Konkurenčný Boeing apeluje na aerolínie, aby nakupovali jeho 747-8 - úspornejšiu verziu osvedčeného veľkokapacitného stroja. Ostatní leteckí producenti, ako americký zbrojársky koncern Lockheed Martin Corp., švédsky Gripen-SAAB, Dassault Aviation z Francúzska a ruský výrobca Suchoj, ako aj brazílsky Embraer vystavujú impozantné bojové lietadlá pre ázijské krajiny, ktoré zvyšujú výdavky na obranu.
Ázia sa stáva obrovským trhom pre letecký priemysel. Krajiny sa rýchlo vyvíjajú a tempo rastu nákupu komerčných a vojenských lietadiel sa v ich prípade zvyšuje úmerne so zväčšovaním sa ich ekonomík.
Za najlukratívnejších klientov sa považuje Čína a India. ČĽR má v nadchádzajúcich 5 rokoch nakúpiť ročne po 100 lietadiel. Indický letecký sektor zas zažil v uplynulých rokoch priemerný ročný rast medzi 25 až 30 %.
Informovala o tom agentúra AP.