Finalistov SuperStar je už len deväť. V dnešnom finálovom kole si zaspievajú disco hity. FOTO SME - PAVOL MAJER |
Počet esemesiek v SuperStar oproti minulému roku výrazne klesol. Moderátorka relácie Adela Banášová počet esemesiek pri jednom zo semifinálových kôl skomentovala: "Mohli ste poslať aj viac."
PR manažér Slovensko hľadá SuperStar Peter Kavecký tvrdí, že celkový objem esemesiek sa takmer nemení, len pribudli nové projekty, ktoré masívne využívajú esemesky na ovplyvňovanie celých programov. "Prerozdelili sa medzi rôzne programy. Ľudia v princípe esemeskujú, ale keďže posielajú hlasy aj do iných programov, o to menej esemesiek posielajú do SuperStar."
Pre STV je podstatné, že počet esemesiek, ktoré prichádzajú do druhej série SuperStar "je čoraz väčší ako v akejkoľvek konkurencii". Kavecký tvrdí, že ich to nezaskočilo, hoci "pokles je výrazne väčší, ako sme očakávali".
Mediálny analytik Miloš Mistrík za dôvod menšieho počtu esemesiek považuje to, že finalisti prvého kola SuperStar sa dostatočne nepresadili. "Ľudia od toho čakali viac. Sú sklamaní a sú v rozpakoch. Čakali, že budú pri zrode veľkých hviezd, ako bola, povedzme, v Čechách Aneta Langerová, ale zistili, že ich očakávania sa nesplnili," hovorí Mistrík.
Podľa moderátora Martina Pyca Rauscha sa stratila vzácnosť posielania esemesiek do televízie. "Ľudí to unavilo. Nie však program, ale spôsob, akým televízie od nich žiadajú esemesky. Odkedy sa skončila prvá Superstar, prišli mnohé reality šou. Vždy, keď príde niečo nové, je to vzácne, ale časom sa ľudia stanú skôr pasívnym divákom. Program sledujú, ale už sa aktívne neprejavujú."
Cena jednej esemesky je 12 korún vrátane DPH a zisk sa delí. "DPH si berie štát, časť patrí STV, časť spracovávateľovi tohto vysielania. Podiel dostáva aj majiteľ licencie a mobilný operátor," hovorí Kavecký.
Ak by hlasovanie divákov z kola na kolo klesalo, podľa Kaveckého by to program SuperStar nijako neohrozilo. "Neočakávame, že by hlasovanie dlhodobo klesalo, a taktiež neočakávame, že by počet esemesiek klesol pod 100-tisíc hlasov za jeden finálový večer," uzatvára Kavecký. (hab, sma)
Na porovnanie
1. séria | 2. séria | |
1. finálové kolo | 591 414 SMS | 137 271 SMS |
2. finálové kolo | 468 230 SMS | 125 299 SMS |