Madrid 5. februára (TASR) - Na madridskom letisku Barajas sa 5. februára začala prevádzka v novom štvrtom obrovskom termináli. Nové odbavovacie priestory pre cestujúcich zvýšia ročnú prepravnú kapacitu letiska z doterajších 40 miliónov na 70 miliónov osôb.
Barajas sa tým stalo druhým najväčším letiskom v Európe po londýnskom Heathrow a desiatym na svete. Tri staré terminály Barajasu mali projektovanú kapacitu 25 miliónov cestujúcich ročne, ale dokázali ich odbaviť až 40 miliónov.
Terminál budovali 6 rokov a realizácia projektu stála 6 miliárd EUR, čo je v prepočte vyše 224,2 miliardy SKK. Madridské letisko novými priestormi posilnilo svoju pozíciu aj ako medzinárodná križovatka v Európe. Popri Londýne, Paríži a Frankfurte nad Mohanom sa stalo štvrtou hlavnou prestupovou stanicou, ktorú budú odteraz viac využívať ľudia cestujúci najmä do Latinskej Ameriky.
Iberia, hlavná španielska letecká spoločnosť, vynaložila na presťahovanie sa do terminálu 60 miliónov EUR. Spolu s ňou ho budú využívať aj aerolínie združené v aliancii Oneworld, najmä British Airways.
Projekt terminálu vypracoval britský architekt Richard Rogers a jeho španielski partneri z projektovej kancelárie Lamela. V prípade potreby sa terminál bude dať doplniť o ďalšie satelitné objekty, čo umožní, aby kapacita 70 miliónov odbavených cestujúcich ročne nebola pre letisko Barajas neprekonateľným limitom.
Informovala o tom agentúra Reuters.