SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Do SuperStar sa menej hlasuje

"Mohli ste poslať aj viac," povedala moderátorka SuperStar Adela Banášová po tom, čo sa dozvedela počet sms hlasov, zaslaných do súťaže. V piatok ich prišlo do tretieho semifinálového kola iba 88 701.

Tak začnete posielať tie hlasy? môže sa pýtať Adela. FOTO SME - PAVOL MAJER

"Mohli ste poslať aj viac," povedala moderátorka SuperStar Adela Banášová po tom, čo sa dozvedela počet sms hlasov, zaslaných do súťaže. V piatok ich prišlo do tretieho semifinálového kola iba 88 701.

Z toho získal víťaz a budúci finalista Jakub Petraník 19 600 hlasov. Na porovnanie: do tretieho kola prvej série SuperStar, ktoré sa vysielalo 31. decembra 2004, prišlo 303 084 sms správ. Víťazkou sa vtedy stala Katarína Koščová s počtom 121 834.

Člen manažmentu STV Branislav Zahradník pokles hlasov pripisuje väčšej konkurencii. Podľa neho sa prejavuje aj určitý únavový syndróm z projektov typu reality šou. "Ale nie je to dramatický pokles a očakávame, že počas finálových večerov budú počty hlasujúcich stúpať," hovorí.

Slovenské komerčné televízie vrátane verejnoprávnej za posledné dva roky ponúkli dokopy sedem reality šou a súťaží, do ktorých sa hlasujúci diváci dlhodobo zapájali a tak k výhre posúvali svojho favorita. Že by na diváka doľahla finančná únava?

"Súhlasím, ale je to skôr môj odhad ako výsledok nejakého relevantného prieskumu. Za posledný rok mali diváci možnosť hlasovať do dvoch, troch veľkých formátov v každej plnoformátovej televízii, čo je určite významný faktor," vysvetľuje Zahradník.

Mediálny analytik Miloš Mistrík s tým nesúhlasí. Tvrdí, že diváci si síce SuperStar konzumne pozrú, ale už menej túžia rozhodovať o postupujúcich. "Je to neochota divákov znovu sa priveľmi a hlavne citovo angažovať. Myslím si, že cena esemesky v tomto prípade nie je rozhodujúca," tvrdí Mistrík.

Cena jedného sms hlasu do speváckej súťaže Slovensko hľadá SuperStar je 12 korún vrátane DPH. STV pokles hlasov nemieni riešiť znížením ceny jednej sms. "Neuvažujeme o znížení ani o zvýšení. Myslíme si, že cena je nastavená optimálne," hovorí Branislav Zahradník.

Oproti prvej sérii SuperStar je zatiaľ trochu nižšia aj sledovanosť. Prvú časť prvej série, ktorá sa vysielala 17. decembra 2004, sledovalo19,7 percenta divákov, prvú časť druhej série, ktorá sa vysielala 23. decembra 2005, sledovalo 17,8 percenta.

Nejde však o markantný rozdiel. Televízia taký výsledok podľa PR manažéra SuperStar Petra Kaveckého odhadovala.

"S tým sa počítalo od začiatku. Prognózy a odhady sa vždy robia s nejakou odchýlkou. Naším cieľom bolo udržať sa v semifinálových kolách v ratingu okolo 20 percent. To sa nám aj darí. Takže druhá séria SuperStar spĺňa očakávania STV," vysvetľuje Kavecký.

Mediálny analytik Miloš Mistrík pokles sledovanosti pripisuje "neúspechu víťaziek prvej série v ich nasledujúcej kariére".

"Škandály a zvýšený záujem vyvolali hlavne tvrdšie formy reality šou - VyVolení a Big Brother, takže SuperStar z tohto hľadiska akosi vybledla. Asi by sa jej viac darilo v poobednajších hodinách," uzatvára Mistrík.

 

Znechutení? Ani nie. FOTO SME -PAVOL FUNTÁL

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  2. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  5. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  10. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 349
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 009
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 929
  4. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 15 216
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 458
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 774
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 133
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 883
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 734
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 067
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Naď zverejnil podrobnosti plošného testovania (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 prípadov nákazy novým koronavírusom pri 5 899 testoch. Pribudlo 11 úmrtí na pľúcnu formu COVID-19, celkový počet obetí je 176. Aktívnych prípadov nákazy je aktuálne 34 872.

Minister obrany SR Jaroslav Naď.
Boris Kollár.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Na obranu deduškov

Vláda seniorom „odporúča“ zákaz vychádzania.

Peter Tkačenko
Scenáristka a spisovateľka Hana Lasicová.

Neprehliadnite tiež

Polícia v Paríži evakuovala pre bombovú hrozbu okolie Víťazného oblúka

Bezpečnostné zložky evakuovali aj linky metra nachádzajúce sa v okolí pamiatky.

Ilustračné foto.
Prázdny Karlov most v historickom centre Prahy 8. októbra.
Jan Blatný.

Francúzsko po vražde učiteľa sprísňuje bezpečnostné opatrenia

Krajina podľa ministra vnútra čelí veľmi vysokému riziku teroristických hrozieb.

Francúzsky prezident Emmanuel Macron (vpravo) a minister vnútra Gérald Darmanin.