Tak začnete posielať tie hlasy? môže sa pýtať Adela. FOTO SME - PAVOL MAJER
"Mohli ste poslať aj viac," povedala moderátorka SuperStar Adela Banášová po tom, čo sa dozvedela počet sms hlasov, zaslaných do súťaže. V piatok ich prišlo do tretieho semifinálového kola iba 88 701.
Z toho získal víťaz a budúci finalista Jakub Petraník 19 600 hlasov. Na porovnanie: do tretieho kola prvej série SuperStar, ktoré sa vysielalo 31. decembra 2004, prišlo 303 084 sms správ. Víťazkou sa vtedy stala Katarína Koščová s počtom 121 834.
Člen manažmentu STV Branislav Zahradník pokles hlasov pripisuje väčšej konkurencii. Podľa neho sa prejavuje aj určitý únavový syndróm z projektov typu reality šou. "Ale nie je to dramatický pokles a očakávame, že počas finálových večerov budú počty hlasujúcich stúpať," hovorí.
Slovenské komerčné televízie vrátane verejnoprávnej za posledné dva roky ponúkli dokopy sedem reality šou a súťaží, do ktorých sa hlasujúci diváci dlhodobo zapájali a tak k výhre posúvali svojho favorita. Že by na diváka doľahla finančná únava?
"Súhlasím, ale je to skôr môj odhad ako výsledok nejakého relevantného prieskumu. Za posledný rok mali diváci možnosť hlasovať do dvoch, troch veľkých formátov v každej plnoformátovej televízii, čo je určite významný faktor," vysvetľuje Zahradník.
Mediálny analytik Miloš Mistrík s tým nesúhlasí. Tvrdí, že diváci si síce SuperStar konzumne pozrú, ale už menej túžia rozhodovať o postupujúcich. "Je to neochota divákov znovu sa priveľmi a hlavne citovo angažovať. Myslím si, že cena esemesky v tomto prípade nie je rozhodujúca," tvrdí Mistrík.
Cena jedného sms hlasu do speváckej súťaže Slovensko hľadá SuperStar je 12 korún vrátane DPH. STV pokles hlasov nemieni riešiť znížením ceny jednej sms. "Neuvažujeme o znížení ani o zvýšení. Myslíme si, že cena je nastavená optimálne," hovorí Branislav Zahradník.
Oproti prvej sérii SuperStar je zatiaľ trochu nižšia aj sledovanosť. Prvú časť prvej série, ktorá sa vysielala 17. decembra 2004, sledovalo19,7 percenta divákov, prvú časť druhej série, ktorá sa vysielala 23. decembra 2005, sledovalo 17,8 percenta.
Nejde však o markantný rozdiel. Televízia taký výsledok podľa PR manažéra SuperStar Petra Kaveckého odhadovala.
"S tým sa počítalo od začiatku. Prognózy a odhady sa vždy robia s nejakou odchýlkou. Naším cieľom bolo udržať sa v semifinálových kolách v ratingu okolo 20 percent. To sa nám aj darí. Takže druhá séria SuperStar spĺňa očakávania STV," vysvetľuje Kavecký.
Mediálny analytik Miloš Mistrík pokles sledovanosti pripisuje "neúspechu víťaziek prvej série v ich nasledujúcej kariére".
"Škandály a zvýšený záujem vyvolali hlavne tvrdšie formy reality šou - VyVolení a Big Brother, takže SuperStar z tohto hľadiska akosi vybledla. Asi by sa jej viac darilo v poobednajších hodinách," uzatvára Mistrík.
Znechutení? Ani nie. FOTO SME -PAVOL FUNTÁL