Toto sa stalo včera ráno môjmu kolegovi: zrýchlený vlak z Nitry cez Trnavu do Bratislavy, odchádzajúci o 5.55 h mal približne deväť vagónov. Ľudia nastúpili, vlak sa pohol - a zrazu nával. Nával ľudí, ženúcich sa do prvých troch vagónov. Čo sa deje?
Dokopy nič. Železnice opäť robia z ľudí hlupákov. Cesta z Nitry do Trnavy stojí 74 korún. Dosť na to, aby ste požadovali služby na úrovni. Dosť na to, aby sprievodca nebol drzý a arogantný.
Príčina návalu ľudí v prvých troch vagónoch bola prozaická - boli to jediné vozne, v ktorých sa kúrilo. Ďalších približne šesť v pohode udržiavalo vonkajšiu (mínusovú) teplotu. Na nevydržanie.
Jeden z cestujúcich logicky požiadal sprievodcu, aby vo vlaku zakúrili. Brilantná odpoveď sprievodcu znela: "Choďte dopredu, tam je teplo." Prvé tri vagóny boli úplne zaplnené, kupé spolu s uličkami pripomínali rady na banány a toaleťák v časoch jakešovcov a biľakovcov. "Nepôjdem dopredu, tam je už plno ľudí, zakúrte mi tu, zaplatil som si rovnaký lístok, ako ostatní," opáčil cestujúci. "Tak si tu teda seďte a mrznite," kontroval pohotovo sprievodca. "Energie sú dnes drahé, kto by vykuroval všetky vagóny?" vypointoval na záver.
V tomto prípade je úplne jedno, že samotný sprievodca za zimu vo vozňoch (možno) nemôže. Namiesto "vtipných" odpovedí by som mu odporúčal salutovať každému cestujúcemu a zároveň sa ospravedlniť za aroganciu železníc každému, koho striasalo zimou. A tiež tým, ktorí boli síce v teple, ale tlačili sa ako na bitúnku.
Kdeže - on kontroloval lístky. Za cenu ktorých nedostanete to, na čo máte nárok.
Včera ráno vonku riadne mrzlo. Vo vlaku nemuselo.
sudor.blog.sme.sk