SME

Mazda odporúča pracovníkom, aby do práce chodili pešo

Tokio 2. decembra (TASR) - Japonská automobilová firma Mazda Motor pripomína svojím zamestnancom, aby sa starali o svoje zdravie a chránili životné prostredie.

Jedným zo spôsobov má byť aj každodenná chôdza do práce, namiesto jazdenia autom.

Mazda, štvrtý najväčší výrobca automobilov v Japonsku, predstavil vo štvrtok svoj nový projekt pod názvom Odmena za prechod na ekologickú chôdzu, ktorý je zameraný na zlepšenie životného štýlu a prostredia pracovníkov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Motiváciou pre zamestnancov firmy má byť finančný príspevok vo výške 1500 jenov na mesiac, čo je v prepočte asi 400 Sk. Firma sa tým zapíše do histórie ako prvá japonská automobilka, podporujúca zamestnancov, aby chodili do práce "po vlastných".

SkryťVypnúť reklamu

Čo sa týka ľudí, ktorí by sa do projektu mohli zapojiť, do úvahy prichádza všetkých 20.000 pracovníkov z domácich závodov. Podnik zatiaľ nemá v pláne aplikovať ho aj na pracovnú silu z firemných filiálok spoza hraníc Japonska.

Hovorca firmy Ken Haruki spresnil, že odmena sa bude vzťahovať na ktoréhokoľvek zamestnanca, ktorý býva viac ako dva kilometre od miesta výkonu práce a v najmenej 15-tich dňoch za mesiac prejde vždy aspoň štyri kilometre denne. Splniť požiadavku môžu pracujúci aj tak, že cestou do práce vystúpia z vlaku alebo autobusu a peši prejdú iba spomínanú vzdialenosť.

Najväčší japonský motocyklový výrobca Yamaha Motor predstavil podobný projekt náhradného systému ekologickej chôdze pre svojich zamestnancov pred rokom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  2. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  3. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  4. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Keď sa z brigády stane kariéra
  1. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  2. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  3. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  4. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 428
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 12 307
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 5 934
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 059
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 728
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 237
  7. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali? 2 074
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 784
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu