Viedeň 30. novembra (TASR) - Poplatky za prelety lietadiel západných aerolínií nad Sibírou do Japonska, Číny, Kórejskej republiky a späť prinášajú Aeroflotu ročne 300 miliónov USD, v prepočte 9,6 miliardy SKK.
Rakúsky denník Der Standard napísal, že niet takej západoeurópskej leteckej spoločnosti, ktorá by nevyužívala trasu nad Ruskom. V porovnaní s tradičnými letmi nad Kanadou a Aljaškou trvá cesta na Ďaleký východ kratšie až o šesť hodín.
V západnej Európe sa zostruje boj o začlenenie ruských leteckých spoločností do aliancií. V Rusku je ešte 235 spoločností, ktoré majú licenciu na prepravu osôb. Ich počet sa mení takmer zo dňa na deň. Zanikajú, lebo nemajú dostatok prostriedkov na nákup nových lietadiel, ani na opravy starších. Experti očakávajú, že drahší letecký benzín rýchlo zníži ich celkový počet už počas nasledujúcej zimy.
Na ruskom trhu sú okrem Aeroflotu dôležité ešte spoločnosti Sibir Airlines a Pulkovo. Štvrtou je Air Union, ktorá sa nedávno vytvorila zlúčením niekoľkých menších aerolínií.
Dominantné postavenie si v civilnej leteckej preprave Ruska udržiava Aeroflot. Ako národný letecký prepravca má vo všetkých oblastiach prednosť pred domácimi konkurentmi.