Európska únia a hudobná stanica MTV rozbehli fotografickú súťaž o rozmanitosti v spoločnosti. Ide o súčasť informačnej kampane. Jej cieľom je osloviť mladých ľudí, ktorí sú vystavení diskriminácii, a to najmä pri hľadaní zamestnania.
Ide o zvýšenie povedomia verejnosti o novej európskej legislatíve, ktorá zakazuje diskrimináciu na pracovisku z rôznych dôvodov vrátane veku, vierovyznania a sexuálnej orientácie.
Výber z najlepších fotografií bude predstavený na budúci rok. Cenou pre víťaza bude okružný výlet do Berlína, Barcelony a Rigy.
"MTV má dlhodobé skúsenosti s upriamovaním pozornosti na otázky týkajúce sa mladých ľudí. Preto nadväzujeme partnerstvo s EÚ s nadšením," poznamenal viceprezident MTV Networks International Cristian Jofre.
Súťaž otvorili 14. novembra prostredníctvom reklamy, informujúcej divákov o jej začiatku. Tento 30-sekundový šot bude bežať ešte dva týždne v celej sieti MTV Network. Uzávierka je 31. januára 2006.
Fotografie môžu záujemcovia posielať na mtv.com/eudiversity. Ďalšie informácie o kampani sú dostupné na www.stop-discrimination.info.
(tasr)