Indická kozmetická spoločnosť uviedla na trh krém na rozjasnenie pleti určený mužom. Vzala si tak na mušku rastúci počet metrosexuálov - moderných príslušníkov silného pohlavia, ktorí sa zaujímajú o módu a starajú sa o svoj vzhľad.
Prieskumy, uskutočnené indickými kozmetickými firmami, totiž hovoria, že ich muži kozmetiku používajú. Nový krém s názvom Pekný a mužný už vyskúšalo 29 percent mužov.
"Naše počiatočné obavy, že sa muži budú hanbiť a nebudú krém kupovať, boli nepodložené," hovorí riaditeľ firmy Mohen Goenko.
Vie sa, že matky upozorňujú dcéry, aby sa nehrali na slnku, a ak idú von, aby sa nezabudli natrieť opaľovacím krémom, pretože žiadny chlap sa nezaujíma o nevestu s tmavou pleťou.
Reklama na nový pleťový krém pre mužov ukazuje vysokoškoláka s tmavou pleťou, vykázaného do zadnej lavice, ktorého dievčatá ignorujú dovtedy, kým nezačne používať spomínaný kozmetický výrobok.
Šéfredaktor časopisu pre mužov Svet muža Jerry Pinto tvrdí, že aj väčšina mužov s tmavou pleťou sa cíti neisto. Len sociopsychológ Shallini Bharat hovorí, že takýto druh reklamy nie je pre krajinu s vysokým percentom populácie tmavej pleti vhodný.
Napriek tomu je takáto komerčná reklama účinná. "Muži sa už nehanbia pripustiť, že chcú vyzerať dobre," vysvetľuje svoj postoj bankový úradník Bhavin Parikh.
(čtk, BBC)