Reality šou, to je neustále čakanie na výsledky - víťaza v súťaži aj v sledovanosti. Na snímke sú topmanažér STV Branislav Zahradník a manažér SuperStar Peter Kavecký. Druhá séria SuperStar dnes pokračuje košickým kastingom. FOTO SME - PAVOL MAJER |
Vysoká sledovanosť prvej relácie Slovensko hľadá SuperStar II. minulý piatok prekvapila len manažment Slovenskej televízie, ktorá formát vysiela. Vyplýva to z vyhlásení manažérov televízií.
Druhá časť speváckej súťaže z minulého týždňa mala podiel na trhu 43,8 percenta. Big Brother mal v ten deň podiel 18,7 percenta a VyVolení 17,5 percenta.
Vedúca PR oddelenia Markízy Ivana Semjanová k tomu povedala: "Máme už skúsenosti s formátom SuperStar z prvej série. Predpokladali sme dobrú sledovanosť."
Riaditeľ pre PR & Promotion televízie JOJ Ľudovít Tóth: "Neprekvapilo nás to. JOJ s VyVolenými už súboj o diváka tohto typu reality šou vyhrala, spevácku súťaž verejnoprávnej televízie nepovažujeme za našu priamu konkurenciu."
Podľa člena manažmentu STV Branislava Zahradníka šlo teda o "milé prekvapenie" len pre nich.
"Preto, že sme reality šou na konkurenčných staniciach, ktoré už sú rozbehnuté, porazili nie o prsia, ale rozdielom triedy. Ani v súčte nemali takú sledovanosť, akú mala piatková SuperStar," povedal.
Psychologička Eva Jaššová si dobré čísla SuperStar vysvetľuje tým, že "slovenský divák si predsa len dokázal zachovať istú rozlišovaciu schopnosť a dá prednosť realite, ktorej cieľom je objavovať spevácke talenty, pred realitou vulgárnou".
Podľa mediálneho analytika Miloša Mistríka sú "vysoké čísla pre STV jej jednoznačným víťazstvom, a to hlavne nad TV Markíza, pretože ich pokrytie signálom je dnes už približne rovnaké".
"Ukazuje to aj určitú divácku únavu z už bežiacich reality show, kde sa dookola deje stále to isté," dodal Mistrík.
Sociologička Zuzana Kusá však upozorňuje: "Okolo programu SuperStar sa vytvorila trochu pochybná gloriola verejnej prospešnosti. Nie, že by objavovanie talentov a podpora záujmu o spevácke výkony neboli prospešné, ale verejnoprávna televízia by mala pozornosť verejnosti upriamiť na ďalšie závažné otázky, nielen na tie, pri ktorých sa dá predávať reklamný čas." (mt, hab)