Rio de Janeiro 8. novembra (TASR) - Pánske šminky sa stávajú v Brazílii čoraz častejšie využívaným produktom. Výrobcovia kozmetiky si mädlia ruky a uvádzajú na trh stále viac produktov určených výlučne mužom.
Pôvodne sa na šminkovanie preorientovali - podobne ako v začiatkoch nosenia náušníc - umelci, dnes sa však využívanie očných tieňov, ceruziek a ďalších šminiek rozšírilo aj do ďalších spoločenských vrstiev.
Mnohí z Brazílčanov priznávajú, že s tým pôvodne začali z recesie, keď si tak povediac "požičali" príležitostne šminky manželiek alebo priateliek. Medzičasom ich však bez zábran sami kupujú a využívajú nielen na slávnostné príležitosti, ale aj každodenne napríklad na pracovisku. Potvrdil to istý kníhkupec, ktorého kolegovia si podľa jeho slov na jeho upravený zovňajšok pomaly zvykajú.
Aplikáciu očných tieňov využívajú však naďalej najčastejšie hudobníci na koncertných scénach, nie však iba tam, ale aj pri domácich žúroch, či slávnostných večerách.
Hlavným argumentom šminkujúcich sa mužov je odvolávanie sa na praktiky v starovekom Egypte, kde si muži tiež maľovali tváre. Vymaľovanie očí tam predstavovalo súčasť rituálu, vyjadrenia duševného stavu podobne ako u Indiánov.