Reality šou zo súkromia Braňa a Nory Mojsejovcov pred pár dňami vysielala aj Slovenská televízia. Hodinový vstup do súkromia Mojsejovcov nahradil v programe verejnoprávnej televízie charitatívnu akciu Hodina deťom. Mojsejovci platili aj za túto šou?
Člen manažmentu STV Branislav Zahradník to odmieta. Podľa neho nemá nedohoda s akciou Hodina deťom s vysielaním relácie Domáca horúčka v hlavnej úlohe s Mojsejovcami súvis.
"Mojsejovci nevytlačili ten program. Už dlhodobejšie boli súčasťou projektu. Mrzí nás, že sme sa nedohodli na vyhovujúcich vysielacích časoch charitatívnej akcie. Slovenská televízia nespeňažuje svoj priestor v reláciách. Za inštitúciu ako celok môžem povedať, že sme nič nefakturovali. Nedávam ruku do ohňa za všetkých pracovníkov, ale určite by týmto spôsobom porušili pracovnoprávne normy a profesionálnu etiku."
Organizátorka Hodiny deťom Lucia Štasselová bola nahradením ich akcie Mojsejovcami na obrazovke STV zaskočená: "Verejnoprávna televízia by mala mať za cieľ kultivovať diváka, nie získavať čo najväčší podiel na trhu vďaka ľahšie stráviteľným programom."
Matka Nory Mojsejovej šou ohodnotila takto: "Pri poslednej relácii v televízii ma až zo stoličky dvíhalo. Otec Nore volal, keď sme videli prvú upútavku - keď tam zať povedal, že hovno dokázal. Do manžela akoby Perún vstúpil."
Priestor pre Mojsejovcov: chyba médií
Reality šou Domáca horúčka sledovalo v konkrétny deň 660-tisíc divákov. Novinár Pravdy o tom napísal: "Slovenská televízia dala priestor na trápnu a miestami až vulgárnu exhibíciu manželského páru z Košíc, ktorý by zrejme zakapal, keby sa aspoň raz za týždeň neobjavila o ňom zmienka v bulvári."
Manželská dvojica Braňo a Nora Mojsejovci dostali v priebehu novembra a decembra priestor nielen v relácii Domáca horúčka na obrazovke STV, ale aj v niekoľkých týždenníkoch, v relácii Raňajojky televízie JOJ a v reality šou Vilomeniny televízie Markíza.
Mediálny expert Milan Kováč k tomu hovorí: "S trochou irónie je dobré, že sa v médiách hovorí aj o ľuďoch mimo Bratislavy. Na východe je veľa ľudí, ktorí by si zaslúžili medializáciu. Akou šikovnosťou si však priazeň médií získali práve Mojsejovci, to ma prekvapuje."
Radoslav Augustín, šéfredaktor portálu Medialne.sk: "Je to zvláštny jav. Možno to nazvať pätnásť minút slávy takzvaných slávnych ľudí."
Mediálny analytik Andrej Školkay: "Je to chyba médií, že dáva priestor takzvaným celebritám. A možno je to aj o šikovnosti samotných Mojsejovcov. Nemyslím si však, že by výrazne ovplyvnili slovenskú kultúru."
V rozhovoroch pre médiá Mojsejovci rozprávajú o svojom manželskom vzťahu a krízach, o životnom štandarde a počte svojich kožuchov a o alkoholizme partnera.