Adela a Pyco - kráľovskí moderátori slovenskej SuperStar. FOTO SME - MIRKA CIBULKOVÁ |
Najvyhľadávanejšími slovnými spojeniami v internetovej sieti sú tie, ktoré súvisia s hľadaním práce, erotikou, mobilmi či politikou. Situácia sa však zmenila - dnes Slovákov zaujíma reality šou.
Medzi internetových skokanov na stránkach Zoznam.sk i Centrum.sk patrí slovo SuperStar. Na najnavštevovanejšej stránke zoznam.sk zaznamenal tento termín od augusta do novembra až 11-násobný nárast vo vyhľadávanosti.
"SuperStar je najvyhľadávanejším termínom, za mesiac november sa dostal na absolútne prvé miesto - je vyhľadávanejší ako termín práca," hovorí produktový riaditeľ stránky www.zoznam.sk Antonín Fuchs.
Riaditeľka www.centrum.sk Denisa Špacírová potvrdzuje trend: "U nás sa slovo SuperStar stalo skokanom mesiaca. Dostalo sa do top 10 a umiestnilo sa za slovom práca a termínmi, viažucimi sa k Vianociam."
Marcela Hlavatá z portálu www.atlas.sk: "SuperStar je u nás v prvej dvadsiatke."
SuperStar však bola na internete populárnejšia oveľa skôr, ako sa reality šou začala vysielať v televízii. Surferi na tento výraz klikali najmä v snahe dozvedieť sa niečo o nových speváckych celebritách.
"Vrchol nastal v júni tento rok, pravdepodobne vďaka niektorým, hoci neveľmi úspešným hviezdam českej SuperStar," myslí si Fuchs.
Internetový záujem o SuperStar však podľa neho priamo nesúvisí s kvalitou programu. "Je to dlhodobejší fenomén, slovenskí diváci boli na príchod tejto relácie pripravení. Možno preto je to na internete o niečo populárnejší pojem ako Dievča za milión."
Reality šou na internete teda poráža aj každoročne sa opakujúce a najžiadanejšie heslá, ako sú Vianoce, Valentín či hokej, ale aj heslá evokujúce dlhodobé a spoločenské aféry, napríklad Verešová či WTC.
Autor: nim