Bratislava 6. novembra (TASR) - Prvá časť druhej série speváckej súťaže Slovensko hľadá SuperStar prilákala k obrazovkám STV menej divákov, ako si získala jej prvá séria. Tá na konci dosahovala až 40-percentnú sledovanosť.
Prvú SuperStar II. si v piatok zaplo 17,8 percent ľudí, po reklamnej pauze sa sledovanosť zvýšila o 1,7 percenta. Tým relácia takmer dosiahla sledovanosť úplne prvých pokusov neznámych mladých spevákov spred roka, ktoré vo vtedy málo známej relácii sledovalo 19,7 percent - vyše 900 tisíc divákov.
Vedenie STV je s výsledkami peoplemetrového merania spokojné. "Slovensko hľadá SuperStar II. odštartovala mimoriadne úspešne," myslí si člen manažmentu STV pre vzťahy s verejnosťou Branislav Zahradník. "Obe už rozbehnuté reality show na konkurenčných staniciach ani v súčte nedosiahli hodnoty sledovanosti a podielu na trhu ako program STV," podotkol. Podiel SuperStar na trhu namerali od 40,3 do 43,8 percent. BigBrother na TV Markíza mal v piatok večer podľa informácii STV podiel na trhu 18,7 percent a VyVolení TV JOJ 17,5 percent. V priemernom podiele na trhu v prime-time mala Jednotka 27,9 percent, TV Markíza 23,4 percent, TV JOJ 17,1 percent, Dvojka 3,5 percenta a spravodajská TA3 0,5 percenta.
Prvé vydanie SuperStar II. si všíma aj Rada pre vysielanie a retransmisiu. Keďže ho opäť STV rozdelila na "epizódy", hrozí jej ďalšia pokuta až do päť miliónov korún. Podľa zákona o vysielaní nesmie televízia zriadená zákonom zaraďovať reklamu počas vysielania programov. Súkromné televízie to robiť môžu, lebo nedostávajú koncesionárske poplatky, ktoré pre STV robia 1,5 miliardy korún ročne. Na tento paragraf už STV doplatila pri vysielaní prvej série, pokuty vo výške 8,5 milióna korún totiž takmer dvojnásobne presiahli zisk z vysielania relácie v podobe 4,5 milióna korún.