Viedeň 21. októbra (TASR) - Spoločnosti Letisko Viedeň môže v prípade úspechu pri privatizácii bratislavského letiska hroziť protimonopolná žaloba.
Ako uviedol vo štvrtkovom vydaní rakúskeho hospodárskeho časopisu Trend šéf poradenskej firmy Airport Consulting Vienna (ACV) Johann Frank, v prípade, že uspeje Letisko Viedeň, ktoré je od bratislavského vzdialené len 60 kilometrov, "podáme sťažnosť na adresu Európskej komisie".
Frank argumentoval: "Vznikol by tak regionálny monopol." Firma ACV, ktorá bola do roku 2001 50-% dcérou schwechatského letiska, patrí do konzorcia uchádzajúceho sa o bratislavské letisko spolu s nízkorozpočtovým letiskom Kolín-Bonn a infraštruktúrnym fondom Galaxy.
Šancu na úspech žaloby nepovažuje Letisko Viedeň za veľkú. "Je to nezmysel," reagoval hovorca letiska Michael Kochwalter. Nevznikne regionálny monopol, pretože každé letisko je aktívne v inom segmente. Viedeň slúži ako prestupová stanica, pričom Bratislava pokrýva dopravu z bodu do bodu.
"Nemyslíme si, že takáto žaloba má právne nejakú šancu," uviedlo Letisko Viedeň. V prípade hroziacej žaloby "ide zjavne o hru spoluuchádzača, ktorý je očividne presvedčený, že sám nedokáže dať dobrú ponuku".
Do 21. novembra môžu predložiť piati záujemcovia ponuku na kúpu 66-% podielu rýchlo rastúceho bratislavského letiska. Analytici odhadujú cenu podielu na 100 až 150 miliónov EUR, v prepočte 3,89 až 5,83 miliardy SKK.
Z dôvodu malej vzdialenosti má privatizácia pre Letisko Viedeň osobitný význam. Ako povedal riaditeľ spoločnosti Letisko Viedeň Herbert Kaufmann, hoci môžu obe letiská existovať aj nezávisle od seba, úspech v tendri by bol mimoriadne zmysluplný pre Viedeň, rovnako ako aj pre Bratislavu. Na pozadí očakávaného zdvojnásobenia počtu odbavených pasažierov do roku 2015 zo 16 na 30 miliónov ponúkne Bratislava výhodné možnosti expanzie. "Dodatočné kapacity sa dajú v Bratislave vytvoriť lacnejšie ako vo Viedni," dodal Kaufmann.
Informovala o tom agentúra APA.