BRATISLAVA 11. októbra (SITA) – Organizačný výbor kampane za zdravšie mediálne prostredie na Slovensku prijal dnes v postupe v súvislosti s reláciou TV JOJ VyVolení tri hlavné rozhodnutia: signatárov petície s 90 000 podpismi a ostatných priaznivcov vyzve na bojkot produktov generálnych partnerov relácie, zverejní zoznam inzerentov, ktorých reklama je spojená s vysielacím časom VyVolených a doterajšie kroky zopakuje v dohľadnom čase voči TV Markíza a jej inzerentom.
Na približne 30 listov inzerentom s ultimátom na stiahnutie reklamy do 9. októbra reagovalo päť spoločností, z generálnych partnerov iba stavebná sporiteľňa Wüstenrot. Tá prisľúbila riešenie situácie s kompetentnými, preto s ňou organizátori budú rokovať a predbežne vyzvú iba na bojkot zvyšných spoločností: BMW, OTP Banka a CK Satur. Zoznam inzerentov má slúžiť ako morálny apel.
Organizátori zároveň posielajú podnet na Radu pre vysielanie a retransmisiu a vyzývajú TV JOJ na stiahnutie pornografických fotografií a videí z internetovej stránky. K iniciátorom kampane Katolíckemu hnutiu žien Slovenska a združeniu mladých katolíckych novinárov Network Slovakia sa pridalo Fórum pre verejné otázky. Ďalšie inštitúcie boli s ponukou na spoluprácu oslovené.