![]() |
Ilustračná snímka: Iľjušin-96-300 ruského prezidenta na letisku v Helsinkách 22. marca 1997. Foto: SITA/AP |
Hovorca ruského ministerstva dopravy oznámil, že šéf štátnej kontroly pre bezpečnosť dopravy Alexander Neradko podpísal dokument, ktorým dal letom Iľjušinov zelenú.
Ruský Aeroflot, ktorý vlastní šesť z 13 zmienených strojov, oznámil, že rozhodnutiu o povolení letov vyhovie ihneď. Zvyšné stroje patria menším dopravcom, vrátane spoločnosti GTK Rossija, ktorá prevádzkuje lety prezidenta Putina.
Rusko odstavilo lietadlá po zistení problémov na ich brzdovom systéme. Štátna komisia neskôr odhalila zhruba 30 porúch, z ktorých 13 považovala za kritické. Lietadlo ruského prezidenta malo problém s dverami, ktoré ho uväznili na palube - k jeho oslobodeniu museli použiť sekeru.