Nerozumiem tomu, prečo si dospelí ľudia kupujú finančné produkty, o ktorých ich presviedča kreslená líška. V ostatnom čase kreslený lišiak vyzýva ľudí, nech uvažujú ako on. Vystriedal v reklamných šotoch bobra-stavbára, ktorý roky drel, aby dokopal cieľovku ku vlastnému bývaniu.
Lišiak asi dostal tento kšeft po tom, čo sa osvedčil v reklame na prací prášok. Ani bobor nedopadol zle. Robí reklamu zubnej paste. Je to taký príbeh zo života.
Čo by ste sa spýtali kresleného bobra, keby ste ho stretli v lese? Mňa by zaujímalo, ako je možné, že má také dokonalé kreslené zuby a verím, že on by pohotovo, majúc svoju zubnú pastu vždy poruke, odpovedal. Je to dosť absurdný šot. Autori a klient mali asi brutálny nadhľad a zmysel pre humor.
Použiť v reklame autoritu, ktorá je kompetentná, vyzdvihnú benefity produktu (napríklad Halina Pawlovská, ospevujúca nejaký prípravok na chudnutie). Ale keď ma o niečom presviedča kreslené zviera, som skeptický.
Veľmi záleží aj na segmente, ktorý sa nám animovaná zver snaží predať. Prací prášok či zubnú pastu by dnes už predal asi aj sršeň. Čomu nerozumiem je, že ako môže niekto považovať kreslenú líšku za presvedčivú a relevantnú autoritu na predaj takého finančného produktu, akým je stavebné sporenie.
Živé zvieratá v reklamách na rozdiel od kreslených, zdá sa, fungujú lepšie. Napríklad slávne psíky, ktoré si môžete preniesť, vraj veľmi dobre odkomunikovali neprevolané minúty. Ak aj nie, boli predsa také zlaté...
Mne osobne sa páči, keď má zver zmysel pre humor, dokáže si zo seba zažartovať a nebrať svoju úlohu v potravinovom reťazci smrteľne vážne. Vtedy si na základe jej odporúčania smelo kúpim mentolový cukrík alebo bulvárny časopis.
slovak.blog.sme.sk