Rím 1. októbra (TASR) - Spoločnosť Sony sa ospravedlnila za svoju "ježišovskú" reklamu na Playstation, ktorá sa objavila v talianskej tlači v súvislosti s desiatym výročím tejto obľúbenej hracej konzoly.
Inzerát, v ktorom sa objavil "škeriaci sa" mladík s tŕňovou korunou pripomínajúcou logo Playstation na hlave, totiž vyvolal nemalé pohoršenie talianskych katolíkov.
Sprevádzal ho dvojzmyselný slogan, ktorý sa dá preložiť ako "desať rokov vášne", alebo aj "desať rokov umučenia (Krista)." Tŕňovú korunu musel ako znak poníženia niesť Ježiš Kristus počas svojho utrpenia a mučeníckej smrti v Jeruzaleme.
" Tentoraz zašli už príliš ďaleko," vyhlásil vydavateľ vplyvného katolíckeho týždenníka Famiglia Cristiana Antonio Sciortino. "Reakcia by bola určite veľmi silná, keby sa to týkalo islamu."
V oficiálnom vyhlásení firma Sony vyjadrila ľútosť nad reakciou verejnosti a priznala, že "duch posolstva bol nesprávne pochopený." Zdôraznila tiež, že reklamná kampaň nebude ďalej pokračovať.
Veriacich v krajine apeninského polostrova, v ktorej sa návštevnosť bohoslužieb neustále znižuje, nedávno iritoval aj reklamný slogan švédskeho predajcu nábytku IKEA. Vyhlásením: "Už viac žiadne náboženstvo," Talianov upozorňoval, že svoje nákupné vášne môžu realizovať aj v nedeľu.
1 rsc ari