Berlín 29. septembra (TASR) - Čím a kým by sa mohli inšpirovať v živote súčasní Nemci čeliaci tvrdej realite moderného sveta? Možno Einsteinom, Beethovenom, Goethem či sieťou sexshopov, nabáda masívna kampaň zameraná na znovuoživenie nemeckého národného povedomia.
V čase, keď sa politici škriepia o tom, kto bude viesť nadchádzajúcu vládu, nemecké médiá spojili svoje sily v kampani s názvom "Vy ste Nemecko". Jej cieľom je pripomenúť obyvateľom krajiny, čo ju robí veľkou a významnou.
Ako konštatuje organizátor projektu Bernd Bauer, v čase pochmúrnych nálad zmocňujúcich sa Nemcov v dôsledku vysokej miery nezamestnanosti, slabého ekonomického rastu, politických zmätkov či korupcie v radoch futbalových rozhodcov je potrebné vytrhnúť čo najviac obyvateľov z apatie.
Inzeráty v novinách vyzývajú čitateľov, aby sami seba vnímali ako potomkov slávnych synov a dcér Nemecka - od vedeckých géniov ako je Albert Einstein až po pretekára F1 Michaela Schumachera či podnikateľku Beate Uhseovú, ktorej obrovské podnikateľské impérium je európskym lídrom v predaji erotických produktov.
Projekt podporuje 25 významných médií a vydavateľských firiem (http://www.du-bist-deutschland.de). Do svojho plánovaného zavŕšenia koncom januára 2006 bude stáť viac ako 30 miliónov eur (okolo 1,2 miliardy Sk), všetci účastníci sa však na ňom podieľajú na svoje vlastné náklady.