Denník SME hovoril s riaditeľom PR & Promotion televízie JOJ ĽUDOVÍTOM TÓTHOM, ktorý je jedným z koordinátorov projektu.
Ste nervózny z nižšej sledovanosti VyVolených oproti konkurenčnému Big Brother?
"Prvý večer Veľkého brata, Kick Off, bol vyvrcholením očakávaní ľudí. Mal ratingom viac ako 18 percent. Ich prvá denná relácia dosiahla 15-percentný rating, druhá 12,4-percentný, tretia 12 percent. Zatiaľ to ide akoby dole, ale z prvých výsledkov sa nedajú a nesmú robiť závery. Čo sa týka nočnej relácie, naša dosahuje omnoho vyššie čísla ako konkurencia. A to aj napriek tomu, že JOJ má určitý hendikep, týkajúci sa pokrytia územia naším signálom."
Aké je pokrytie v percentách?
"My máme pokrytie 82 percent obyvateľstva, Markíza je 95 až 96, STV ešte o niečo viac."
Ste spokojný s výberom súťažiacich? Zatiaľ sú to svalovci a krásne tváričky.
"Vyberali si ich diváci. Nikdy nebudeme nespokojní s ich výberom."
Je jasné, že výber diváka ovplyvňuje aj bulvár, aj zostavenie upútavky, aj zostavenie trojice, nie?
"Ovplyvňovanie vkusu diváka v iných médiách neriadime a ani sa to nedá. Zostavovanie upútaviek alebo trojice na výber finalistu je individuálne. Samozrejme, že aj upútavky robia ľudia a robia ich o rôznych ľuďoch."
Percentuálny odhad, že to môžu ovplyvniť, je aký?
"Keď robí upútavku na kandidáta do vily šéfrežisér, je šanca na jeho postup, samozrejme, teoreticky vyššia, ako keby ju robil pomocný režisér. Percentuálne sa to však nedá odhadnúť. Mnoho kandidátov si navyše posiela SMS a šancu im zvyšuje aj ich prípadná popularita medzi kamarátmi či v obci, kde bývajú."
Súťažiaci hovoria najmä o erotike. Psychológovia však hovoria, že ľudí skôr zaujíma napätie, konflikty, debata o niečom. Toto zatiaľ vo vile nie je.
"Súhlasím so psychológmi. Diváka by čistá sexuálna šou alebo zostrihy, zamerané len na vzťahy medzi mužmi a ženami, tak nezaujali. Na hlbšie témy sa VyVolení vo vile musia ešte viac spoznať."
Podľa výberu semifinalistov to vyzerá, že vyberáte iba krásnych ľudí bez zábran.
"Po prvé: výber je determinovaný tým, kto sa do VyVolených prihlásil. Nemôžeme odchytiť človeka na ulici a povedať: Ty sa nám typologicky hodíš do VyVolených. Si taký hanblivý a škaredý, my si ťa teraz odvezieme na Kolibu a zamkneme vo vile. Po druhé: keď sa pripravujete na upútavku a viete, že za vami príde kamera, snažíte sa byť najkrajší na svete. A po tretie: sú tam predsa aj súťažiaci, ktorých postavy nie sú zďaleka ideálne."
Podľa záznamov v televízii debatujú najviac o sexe.
"Možno je to však spôsobené tým, že sú to ľudia, ktorí sa navzájom nepoznajú, ale vo vile sú si zároveň veľmi blízki. V určitom veku sa na chatách veľká časť debát točí práve okolo sexu. A oni si zatiaľ pripadajú ako na nejakej chate."
Chcete povedať, že ste spokojní?
"Cieľom TV JOJ pre túto jeseň je zvýšiť náš 24-hodinový podiel o 2 percentuálne body. Zatiaľ to vyzerá, že nám to vychádza. Keď bude priemerný jesenný 24-hodinový podiel televízie JOJ nad 16 percentami, nebudeme nespokojní."
Koľko percent budú musieť robiť VyVolení?
"Ak žiadna z relácií VyVolených neprekoná finálový večer Dievčaťa za milión, budeme veľmi sklamaní. Chceme, aby minimálne finále VyVolených sledovalo viac ako 25 percent Slovákov, starších ako 12 rokov."
(V stredu mali VyVolení 12 percentnú sledovanosť, pozn. red.)
Autor: mt