FOTO |
Obdobie modeliek typu Evy Herzigovej sa skončilo. Píše o tom nemecký týždenník Der Spiegel. Česká topmodelka sa preslávila v roku 1995 propagovaním podprsenky Wonderbra, zvýrazňujúc svoje vnady.
Nová kampaň firmy je však iná. Za tri milióny eur sú na reklamách nevinne vyzerajúce modelky v cudných šatočkách, ktoré podprsenke nedávajú vyniknúť. Prečo je to tak?
Zrejme to znamená, že v reklame sa končí veľkolepé stavanie ženskosti na obdiv, píše Der Spiegel. Jeho redaktori to považujú za odklon od šovinistickej kultúry sexualizácie. Ide o trend sebarealizácie ženy, hovorí Hervé Bailly z firmy Wonderbra.
"Ženy chcú dosiahnuť rovnováhu medzi príťažlivosťou pre muža a vlastnou identitou. Voči ženám nie je úctivé ukazovať ich polonahé," uzatvoril Bailly.
Do akej miery je jeho tvrdenie úprimné a do akej miery je súčasťou reklamnej kampane s opätovným úmyslom šokovať - tentoraz na cudnosti - ukáže čas.
(čtk, r)