Bratislava 16. septembra (TASR) - Nepredvídaná technická porucha lietadla Slovenských aerolínií (SA) na pravidelnej linke Brusel - Bratislava prinútila jeho 44 pasažierov vo štvrtok 15. septembra prenocovať v bruselskom hoteli. Na Slovensko sa vrátili všetci v poriadku až na druhý deň pravidelnou linkou s príletom o 11.15 h do Bratislavy. Oznámil to TASR prevádzkový riaditeľ SA Robert Domček.
Podľa jeho slov po zistení chybnej súčiastky bola dodaná náhradná, avšak technicky nefunkčná. Cestujúci boli okamžite na letisku v Bruseli informovaní handlingovým agentom, že lietadlo nie je schopné prevádzky, a preto im bude poskytnuté občerstvenie a hotel na prenocovanie. Tieto služby v takýchto prípadoch, ktoré príslušná smernica EÚ definuje ako "nepredvídateľná skutočnosť z vyššej moci", pasažierom zaručuje zmluva uzatvorená medzi SA a belgickou spoločnosťou Flight Care.
Lietadlo SA, ktoré dnes odletelo podľa harmonogramu z Bratislavy o 6.30 h do Bruselu sa s odletom 11.15 h vrátilo so všetkými pasažiermi späť na Slovensko, čo potvrdila aj vedúca oddelenia pre pravidelnú dopravu a marketing SA Tatiana Jonáková. Hoci podľa európskej smernice z februára 2005 v tomto konkrétnom prípade cestujúci nemajú finančný nárok na kompenzácie, môžu podať sťažnosť, alebo podnet na SA na prešetrenie omeškania. Zo 44 pasažierov 12 podalo písomnú sťažnosť na SA z titulu ušlého zisku, spresnila Jonáková.
Nie je teda podľa SA pravda, to, čo niektorí z cestujúcich po prílete do Bratislavy povedali pre TASR: "...nebolo o nás postarané a ak by sme sami nevolali na Slovensko, tak sme tam boli na letisku do rána na stoličkách, alebo by nás vyhodili, absolútne sa nám nikto nevenoval," komentoval situáciu jeden z pasažierov Štefan Rehák.