Paríž 13. februára (TASR) - Sviatok svätého Valentína je pre francúzskych obchodníkov po Vianociach a zimnom výpredaji tretím najziskovejším obdobím. Odvtedy, ako sa po 2. svetovej vojne preniesol z USA do Európy, sa stal čisto komerčnou záležitosťou, ktorú využívajú nielen kvetinárstva, parfumérie, bižutérie, obchody so spodnou bielizňou či reštaurácie.
Získať priazeň a obsah peňaženiek zákazníkov sa usilujú aj obchody, ktoré boli zo sviatku svätého Valentína doteraz vylúčené, ako napríklad pestovatelia zemiakov, výrobcovia sanitárnych potrieb či potravy pre domácich zvieracích miláčikov.
Podľa prieskumu, ktorý si objednali dvaja výrobcovia alkoholu -Baileys a Mo‰t-Hennessy, každý druhý Francúz - predovšetkým vo vekovej kategórii 25 až 34 rokov - kupuje valentínske darčeky. Najčastejšie kvetiny (43 percent), bižutériu (23 percent) a kozmetiku (11 percent).
Pre túto príležitosť sa však vyrábajú aj špeciálne (a riadne drahé) darčeky, od "najmenších stringových nohavičiek na svete" značky Sabbia Rosa, cez pero ozdobené rubínom či safírom svetoznámej značky Montblanc až po vraj veľmi mäkučkú acrylovú vaňu pre dvoch od istého írskeho výrobcu "iba" za 12.000 eúr.
S novinkou prišli pred niekoľkými dňami aj výrobcovia zemiakov i bretónska firma Germicopa, špecializujúca sa na rôzne druhy "jabĺk zeme". Ponúka špeciálne 2,5 kg balenie v žlto-fialovom vrecúšku s dvoma srdcami a nápisom: "Jablko lásky, miláčik sv. Valentína".
Nezabudlo sa ani na domácich maznáčikov. Výrobca ich potravy, Cesar - odnož známej firmy Masterfoods, pre nich minulý víkend usporiadal v Boulonskom lesíku v Paríži prvý "Valentine hot dog brunch", spoločenské stretnutie s občerstvením pre štvornohých maznáčikov aj ich paničky a pánov pri príležitosti sviatku zaľúbených. Mottom akcie bolo "pomôcť osamelým srdciam nájsť spriaznenú dušu".