Z nakrúcania. Na snímke Zdena Studenková zo seriálu Medzi nami. Seriál však majú všetky tri slovenské televízie - podobne ako vlastnú reality šou. FOTO - TASR |
Začal sa boj o divácku priazeň vďaka televíznym seriálom. Slovenské televízie v rámci zvyšovania sledovanosti kopírujú svetový trend a do ponuky zaradili reality šou a seriály.
Po televízii JOJ, ktorá ponúkla divákom český seriál Rodinné putá, prišla STV s vlastnými Rodinnými tajomstvami a už na sobotu nasadí Markíza slovenský seriál Medzi nami.
Dej všetkých projektov je zo súčasnosti. Psychológ Dušan Fabián hovorí: "Všetko, čo sa vysiela a súvisí s realitou ľudí, má úspech."
Televízie však idú najmä do rizika. Nový seriál televízie Prima Bazén nemá predpokladanú sledovanosť. Aj v českých televíziách idú naraz v primetimovom čase reality šou Vyvolení a Big Brother. Je pravdepodobné, že reality šou znížia záujem o seriály.
Záujem divákov nevie odhadnúť ani riaditeľ zabehnutej produkčnej spoločnosti Maya Vojtech Hron: "Keby ste sa ma pred pár týždňami spýtali, či viem odhadnúť diváka, poviem áno. Žiaľ, po nie veľmi úspešnom prijatí rodinného seriálu Bazén to už odhadnúť neviem. Má všetky prvky, ktoré by mal obsahovať rodinný seriál, má vynikajúcich hercov, ale diváci ho neprijali podľa očakávaní."
Všetky tri seriály majú síce dopredu stanovený počet častí, ich vysielanie ale ovplyvní najmä záujem diváka a čísla píplmetrov. (hab, edi)