Paríž 13. septembra (TASR) - Vzhľadom na rastúci počet používateľov platobných a kreditných kariet sa banky musia snažiť inovovať tento svoj produkt. Plastikové kartičky sú alebo budú parfumované, virtuálne, vo forme kľúčenky či so vsadeným diamantom.
Po zozbieraní základných informácií v 94 bankách 25 krajín autori štúdie analyzovali, aké nástroje používajú finančné inštitúcie, aby prilákali klienta a aby im zostal verný. Dospeli k záveru, že v prípade bankových kariet sa čoraz dôraznejšie presadzuje tendencia k ich personalizácii a segmentácii - zameraniu sa na istú skupinu klientov.
Na trhu sú už platobné karty určené osobitne pre ženy - sú totiž parfumované. Objavili sa aj také, čo blikajú, vydávajú zvuky, sú ohybné alebo aj v miniverzii, so zabudovanou minibaterkou či diamantom.
Ďalší faktor, ktorým sa banky chcú od seba odlíšiť, je používanie nových technológií. V štádiu vývoja sú tak bezkontaktné karty, ktoré "číta" špeciálne optické zariadenie, alebo virtuálne karty pre platby prostredníctvom internetu.
Niektoré banky uvažujú dokonca aj o vernostných výhodách - podobných ako klientom za nalietané kilometre poskytujú letecké spoločnosti.
Pomerne rozšíreným javom je tzv. predplatená karta, ktorá môže byť vhodným darom a používa sa podobne ako darčekové poukážky alebo cestovné šeky, ale aj na vyplatenie odmeny za prácu sezónnych robotníkov alebo praktikantov.