BRATISLAVA 13. septembra (SITA/AP) - Pre mnohých amerických televíznych divákov nie sú reality show iba dôvodom na nadávanie. Stáva sa z nich doslova neželaný žáner. Štyria z piatich Američanov tvrdia, že sa v USA vysiela priveľa takýchto programov. Podľa prieskumu AP-TV Guide iba štyri percentá divákov by si želali, aby bolo relácií typu reality show viac. Až 82 percent divákov predpokladá, že reality show sú kompletne vymyslené a často úplne zdeformované pre pobavenie. Prieskum ďalej uvádza, že podľa polovice amerických divákov sa na obrazovkách zobrazuje priveľa násilia. Televízie na to reagovali tak, že na novú sezónu umelo predĺžili seriály ako C.S.I.: Kriminálka Las Vegas či Zákon a poriadok. Medzi najžiadanejšie seriály patrí rozhodne C.S.I.: New York a na druhom mieste skončil seriál Desperate Housewives, obľúbený viac u žien ako u mužov.
Ľudia sledujú televíziu viac s pribúdajúcim vekom. V priemere strávia ľudia nad 65 rokov pre televíziou 14,7 hodiny týždenne. Ľudia od 18 do 34, cieľová skupina väčšiny reklám, sleduje televízor iba deväť hodín týždenne. Nová televízna sezóna v USA sa začína na budúci týždeň a tvorcovia veria, že divákov po nevýraznom lete oslovia. Televízne spoločnosti sa budú snažiť zaujať svojich divákov novými reality show. Televíznych producentov však teší to, že i napriek tomu, čo si ich diváci o reality show myslia, neznamená to, že sa na ne nebudú dívať. Až 68 percentám divákov vôbec nezáleží na tom, či sledujú pravdivú reláciu alebo nie.