Aj osem rokov po smrti je značka Diana stále dobrým artiklom. Píše o tom agentúra AFP. Predávajú sa džbániky, hrnčeky, obrúsky a ďalšie náležitosti na stolovanie, knihy, odznaky, predáva sa tlač. Zdá sa, že po princeznej z Walesu jej priaznivci neustále bažia.
V apríli, keď sa princ z Waleseu znovu oženil s Camillou Parkerovou-Bowlesovou, predavači v obchodoch pre turistov vo Windsore ani neskrývali, že sa značka Diana predáva stále najlepšie.
Len pieseň Candle in The Wind, ktorú napísal Elton John na jej pohreb v auguste 1997, sa predala v 31,8 milióna exemplároch. Zrejme ide o najpredávanejšie singel v histórii.
"Priemysel smútku", ktorý sa okolo zosnulej princeznej podľa komentátora Daily Mirror rozbehol, je rovnako výnosný aj pre nakladateľov a tlač. Od princezninej smrti boli vydané stovky publikácií.
V novembri 2002 zaplatil Daily Mirror 300-tisíc libier bývalému komorníkovi princeznej Diany Paulovi Burrellovi za exkluzívne svedectvo, v októbri 2003 Burrell výhodne predal výňatky svojej knihy.
V júni tohto roka uverejnila "priateľka a dôverníčka princeznej Diany" Simona Simmonsová pasáže z knihy v denníku The Sun. Bývalá princeznina terapeutka tvrdila, že Diana mala v roku 1995 milostnú aféru s Johnom F. Kennedym juniorom, synom bývalého amerického prezidenta. Nik ju nezažaloval.
Nikomu sa totiž nedarí zabrániť prisvojovaniu práva na používanie mena Diana. Nadácia princeznej Diany, ktorá pokračuje v jej humanitárnom diele, stroskotala v pokuse zaistiť si výhradné používanie 26 fotografií princeznej. Dianina tvár patrí celému svetu, rozhodol vtedy britský patentový úrad. (čtk)