Modelky propagujúce kozmetiku Dove. Táto spoločnosť už pár rokov stavia svoju kampaň na prirodzenosti - zrelých ženách a nevychudnutých dievčatách. FOTO - ARCHÍV |
Kto hovorí, že vrásky do reklamy nepatria? V Paríži je modelingová agentúra, ktorá ponúka len modelky a modelov vo veku od 45 do 90 rokov. A na nedostatok práce sa nemusia sťažovať.
Agentúru Masters založili nadšenci na začiatku minulého roka. Dnes zastupuje už 450 modeliek a modelov. Ide o ľudí, ktorí kedysi v odbore pracovali, alebo o bývalých hercov. No sú medzi nimi aj úplní nováčikovia a ich vek skutočne nezodpovedá tomu, čo sa s predstavou modelingu spája.
Prečo sa inštitucionalizovali? Odpoveď je jednoduchá. Starší ľudia potrebujú v reklame vidieť svojich vrstovníkov. Vtedy ju považujú za vierohodnú. Vtedy kupujú reklamované výrobky.
Ide o veľké peniaze. Seniori predstavujú trh, ktorý sa rozrastá. Veď obyvateľstvo starne.
Sylvia Fabregonová z parížskej agentúry Contrebande preto sústredila vo svojej agentúre staršie modelky a modelov, roztrúsených inde, a "tichá pošta", slovné odporúčania, sa postarali o to, aby sa ich rady rozrástli.
Pracovný záber seniorských manekýnov smeruje od módy cez kozmetiku po lieky alebo potraviny. Objavujú sa i na veľkých módnych prehliadkach. Návrhár Jean-Paul Gaultier vlani na parížskej prehliadke spoločnosti Hermes vyslal na mólo okrem Lindy Evangelistovej a ďalších dnešných topmodeliek aj ich predchodkyňu zo 60. rokov Carmen del Oferece, matku majiteľky známeho butiku Estrada.
Treba však podotknúť, že honoráre pre seniorov sú radikálne odlišné od tých, čo dostáva napríklad Naomi Campbellová. Podľa denníka Le Journal du Dimanche si agentúra Masters účtuje za jednu fotografiu pre časopis 400 a za úlohu v televíznom šote 5000 eur. To predstavuje sumy 15-tisíc až 194-tisíc korún. Nie sú zanedbateľné.
(čtk)