Ide skôr o ich odlišné vnímanie a prístup k interiérovému dizajnu.
Niet žiadneho dôkazu, že muži a ženy majú odlišný vkus, hovoria odborníci z nemeckej Rady bytového dizajnu. Žena sa pri kúpe nábytku zameriava skôr na svoje potreby, zatiaľ čo muž sa bude dívať viac na "reprezentatívny charakter" nábytku a prikloní sa skôr k tradičnému usporiadaniu, ako je pohovka, kreslo či nočný stolík.
Podľa Anne Jungovej z poradenskej firmy Jung + Fromberger sú muži často neistí, aký štýl nábytku zvoliť, a vo všeobecnosti pri kúpe vyberajú osvedčené značky, aby svojim známym demonštrovali, "že vedia niečo o bytovom dizajne".
Keď je už nábytok v byte, muži vo všeobecnosti veľa nemenia, hovorí Jungová. Naopak ženy sú oveľa otvorenejšie zábavným riešeniam a rady zoskupujú rozličné formy a tvary. Na rozdiel od mužov nábytok rady presúvajú, pridávajú do miestnosti rôzne dekoratívne predmety, čím jej dávajú novú atmosféru, na čo majú prirodzené vlohy. Ženy sa totiž snažia pri úprave interiéru vidieť byt ako celok a podľa toho upraviť aj rozmiestnenie nábytku a dekorácií.
Keď páry ešte len plánujú zakúpiť nový nábytok, muži javia spočiatku väčší záujem, no keď príde na samotnú kúpu, rozhodnutie zvyčajne ponechajú na žene. Ženy majú väčšie slovo v otázke zariadenia spálne, muži si zasa prídu na svoje pri "oficiálnejších" miestach, ako napríklad obývačka.
Ak je výber ponechaný na žene, nežnejšia polovička vyberie zvyčajne jasné a svieže farby i vzory. Muži až takí experimentátori nie sú, za čo podľa Jungovej môže nedostatok časopisov pre mužov s takouto tematikou. Ženské magazíny sú plné tipov a rád, ako si zariadiť byt, čím ho obohatiť, čo sa doňho hodí a čo nie. Pre mužov však nič podobné neexistuje.
Keď však príde na technické otázky bývania, muži sú vo svojom živle. Zatiaľ čo muž by najradšej premenil celú domácnosť na plne automatickú, ženu ani najmenej nezaujímajú technické funkcie či diaľkovo ovládateľné kreslá s 25 polohami. Ženy sú zamerané skôr prakticky a keď si majú vybrať kreslo, tak najradšej také, ktoré možno použiť pred televízorom rovnako ako aj v spálni.
Pokiaľ ide o vkus, medzi mužmi a ženami nie sú až tak výrazné rozdiely ako medzi jednotlivcami. Skutočnosť, že muži a ženy majú odlišnú predstavu o bývaní, možno pripísať skôr marketingovej stratégii než ich skutočnému vnútornému cíteniu, uzatvárajú nemeckí odborníci na bytový dizajn.