BRUSEL. Európska komisia vo štvrtok obvinila platformu TikTok z porušovania právnych predpisov Európskej únie.
Predbežné vyšetrovanie podľa Európskej komisie ukázalo, že koná v rozpore s Nariadením o digitálnych službách (DSA), pretože nezverejňuje reklamné úložisko, píše agentúra DPA.
Takýto nástroj je podľa Európskej komisie potrebný na „odhaľovanie podvodných reklám, hybridných hrozieb, ako aj koordinovaných informačných operácií a falošných reklám, a to aj v súvislosti s voľbami“.
TikTok neposkytuje informácie o obsahu reklám, používateľoch, na ktorých sú reklamy zamerané, a o tom, kto za reklamy zaplatil, uvádza sa v tlačovej správe.
Eurokomisia už informovala spoločnosť prevádzkujúcu sociálne médiá o predbežných zisteniach. Ak TikTok podozrenia nevyvráti, hrozí mu pokuta až šesť percent jeho ročného globálneho obratu. Európska komisia môže požadovať aj pravidelné penále.
„Transparentnosť v online reklame - kto platí a ako je zacielené publikum - je nevyhnutná na ochranu verejného záujmu,“ povedala podpredsedníčka Európskej komisie pre technickú suverenitu, bezpečnosť a demokraciu Henna Virkkunenová.
„Či už ide o ochranu integrity našich demokratických volieb, ochranu verejného zdravia alebo ochranu spotrebiteľov pred podvodnými reklamami, občania majú právo vedieť, kto stojí za správami, ktoré vidia,“ dodala.