SME

Mladí Slováci sa najviac obávajú vysokých nákladov na živobytie

Vyplýva to z prieskumu Eurobarometer.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

BRUSEL. Riešenie problémov so zvyšujúcimi sa cenami a nákladmi na živobytie by malo byť pre Európsku úniu najväčšou prioritou v nasledujúcich piatich rokoch, zhoduje sa 40 percent opýtaných mladých ľudí v Únii.

Obavy z toho má takmer polovica (47 percent) Slovákov vo veku 16 až 30 rokov, vyplýva z prieskumu Eurobarometer zverejneného v pondelok, informuje TASR.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tretina respondentov ďalej uviedla, že EÚ by mala zamerať svoju pozornosť na životné prostredie a zmenu klímy, čo je podľa nich druhým najväčším problémom.

SkryťVypnúť reklamu

Obavy má v tejto súvislosti aj 32 percent slovenských občanov.

Tridsaťjeden percent mladých respondentov v Únii si myslí, že prioritou by mala byť hospodárska situácia a tvorba pracovných miest. S tým súhlasí až 36 percent Slovákov, čo je nadpriemer EÚ.

Viac ako každý piaty respondent označil za dôležité priority EÚ vzdelávanie a odbornú prípravu (27 percent), bývanie (23 percent) a obranu a bezpečnosť EÚ (21 percent). Európska obrana sa najviac dotýka mladých ľudí v Česku (36 percent), Poľsku (33 percent) a Estónsku (32 percent).

Prieskum zisťoval tiež podporu u mladých ľudí pre Európsku úniu. Približne tretina Slovákov sa stotožňuje s tvrdením "Som zástancom EÚ a spôsobu, akým v súčasnosti funguje".

Ďalšia asi tretina opýtaných je podľa vyjadrenia zástancom EÚ, no v súčasnosti nie je spokojná so spôsobom jej fungovania. Dvadsaťjeden percent má skôr skeptické stanovisko, ale ak by sa podstatne zmenil spôsob fungovania Únie, možno by svoj názor zmenili.

SkryťVypnúť reklamu

Vo všeobecnosti sú proti myšlienke EÚ len štyri percentá mladých Slovákov. Tieto výsledky sa len s malými rozdielmi zhodujú s celoúnijným priemerom.

Sociálne médiá sú hlavným zdrojom informácií o politických a sociálnych otázkach pre 42 percent respondentov (SR 39 percent) vo veku 16 – 30 rokov, druhým najobľúbenejším zdrojom je televízia (39 percent celá EÚ i SR). Uprednostňovanie televízie je obzvlášť výrazné u ľudí vo veku 25 – 30 rokov. Táto veková kategória tiež častejšie využíva online spravodajské platformy a rozhlas ako osoby vo veku 16 – 18 rokov.

Mladší účastníci (16 – 18 rokov) sa viac spoliehajú na sociálne médiá (45 percent) ako 25- až 30-roční (39 percent) a pri získavaní informácií dôverujú priateľom, rodine alebo kolegom (29 percent v porovnaní s 23 percentami).

SkryťVypnúť reklamu

Prieskum sa uskutočnil od 25. septembra do 3. októbra 2024. Na Slovensku sa na ňom zúčastnilo 1046 ľudí, v celej Európskej únii 25.863 respondentov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 498
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 959
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 293
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 560
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 551
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 127
  7. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 4 466
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 429
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu