Havarované lietadlo Airbus A340 spoločnosti Air France.
Foto: TASR
Na snímke vydanej 4. augusta 2005 je zapisovač leteckých údajov (tzv. čierna skrinka) z letu 358 leteckej spoločnosti Air France, ktorej lietadlo havarovalo 2. augusta na letisku Pearson v Toronte.
Foto: TASR/EPA
Na snímke vydanej 4. augusta 2005 je zapisovač leteckých údajov (tzv. čierna skrinka) z letu 358 leteckej spoločnosti Air France, ktorej lietadlo havarovalo 2. augusta na letisku Pearson v Toronte.
Foto: TASR/EP
Na snímke vydanej 4. augusta 2005 je zapisovač hovoru (tzv. čierna skrinka) z kokpitu letu 358 leteckej spoločnosti Air France, ktorej lietadlo havarovalo 2. augusta na letisku Pearson v Toronte.
Foto: REUTERS
Na snímke vydanej 4. augusta 2005 je zapisovač leteckých údajov (tzv. čierna skrinka) z letu 358 leteckej spoločnosti Air France, ktorej lietadlo havarovalo 2. augusta na letisku Pearson v Toronte.
Foto: REUTERS
TORONTO 5. augusta (SITA/AFP) - Lietadlo spoločnosti Air France, ktoré havarovalo v utorok v Toronte, dosadlo na dráhu príliš neskoro a nemohlo tak včas zastaviť. V piatok to napísal denník Globe and Mail.
Noviny sa odvolali na údaje z pozemných radarov a citovali svedkov, podľa ktorých bolo lietadlo Airbus A340 "takmer v polovici 2800 m dlhej dráhy 24L, keď dosadlo". Kanadský minister dopravy Jean Lapiérre už krátko po havárii povedal, že lietadlo "pristálo príliš neskoro".
Hlavný vyšetrovateľ Kanadskej rady pre bezpečnosť dopravy Real Levasseur vo štvrtok uviedol, že lietadlo išlo rýchlosťou 150 km/h, keď opustilo dráhu. Airbus pristával v silnej búrke a skončil 200 m za dráhou v zalesnenej rokline pri diaľnici. Všetkých 297 cestujúcich a 12 členov posádky nehodu prežilo. 12 pasažierov a dvaja členovia posádky boli vo štvrtok ešte stále v nemocnici, ale nikto nebol v ohrození života.
Podľa Globe and Mail si vyšetrovatelia lámu hlavy nad tým, prečo malo lietadlo na konci dráhy takú vysokú rýchlosť. Je možné, že potom, čo sa lietadlo dotklo dráhy príliš neskoro, pilot na chvíľu pridal plyn, akoby chcel znovu vzlietnuť a pokúsiť sa o nové pristátie. Nový okruh je odporúčaným postupom v prípade, že má pristávajúce lietadlo obmedzený priestor na zastavenie.
Vyšetrovatelia vypočuli druhého pilota, ktorý s lietadlom pristával, ale nezverejnili žiadne informácie. Čierne skrinky sa našli, ale pošlú ich do Francúzska, kde ich budú analyzovať tamojšie úrady.