BRATISLAVA. Maďarská vláda vrátane ministerstiev, štátnych orgánov a spoločností minula v rokoch 2015 až 2023 na komunikáciu neuveriteľných 1,3 bilióna forintov, čo je v prepočte asi 3,5 miliardy eur.
Ako referuje intellinews.com, suma 3,5 miliardy eur v štátnych reklamných zmluvách sa rovná zhruba polovici celkových výdavkov na maďarskom komunikačnom trhu.
Až zhruba 75 percent z uvedenej sumy putovalo na kontá dvoch firiem - Lounge Design a New Land Media, ktoré vlastní Gyula Balásy.
Tento obchodník má úzke väzby na Antala Rogána, ktorý vedie Národný komunikačný úrad a zároveň šéfuje kancelárii úradu vlády.

Vlani v októbri Európsky parlament schválil európsky zákon o slobode médií, ktorý má zaručiť väčšiu slobodu tlače v členských štátoch a obmedziť narúšanie trhu štátnou reklamou.
Cieľom legislatívy je zabezpečiť pluralitu médií a chrániť nezávislosť médií pred vládnymi, politickými, ekonomickými alebo súkromnými zásahmi.
Nezávislé médiá v Maďarsku si síce udržiavajú silné pozície v segmente online spravodajstva, no ich pôsobenie je ohrozené diskriminačným prideľovaním štátnych financií.