Jednou z príčin nehody lietadla v Toronte bola zrejme silná búrka

Toronto 3. augusta (TASR) - Jednou z príčin utorňajšej nehody lietadla spoločnosti Air France v kanadskom Toronte bola zrejme prudká búrka sprevádzaná ...

Toronto 3. augusta (TASR) - Jednou z príčin utorňajšej nehody lietadla spoločnosti Air France v kanadskom Toronte bola zrejme prudká búrka sprevádzaná bleskami a silným vetrom, ktorá v tom čase zasiahla túto oblasť. Informovali o tom dnes vyšetrovatelia incidentu.

Lietadlo A340-300 na linke AF358 z Paríža do Toronta nedokázalo pri pristávaní krátko po 16.00 h miestneho času (22.00 h SELČ) v búrke so silným nárazovým vetrom zastaviť na pristávacej dráhe Pearsonovho medzinárodného letiska a skončilo v priekope asi 200 metrov za ňou. Ide o prvú väčšiu nehodu Airbusu A340 za 13 rokov prevádzky týchto strojov.

Všetkých 297 pasažierov a 12 členov posádky dokázalo lietadlo v krátkom čase opustiť, skôr než v ňom prepukol požiar. Spoločnosť Air France tvrdí, že pri nehode bolo zranených 22 ľudí, predstavitelia torontského letiska hovoria o 43 zranených.

Brian Lackey z letiskovej správy oblasti Toronta uviedol, že lietadlo malo dostatok paliva na cestu do Montrealu alebo na iné letisko, kde boli lepšie poveternostné podmienky, pilot sa však radšej rozhodol pristáť v Toronte.

"Bola to určite mimoriadna búrka, niečo, čo sme tu už veľmi dávno nemali. Sme veľmi, veľmi radi, že sa to skončilo tak, ako sa to skončilo," povedal Lackey.

Riaditeľ Air France v sídle tejto spoločnosti vo francúzskom Roissy, Jean-Cyril Spinetta ocenil postup posádky. "Nie som si istý, či by sme mali hovoriť o zázraku..., ale určite by sme mali hovoriť o profesionalite posádky," povedal.

Ako ďalej Spinetta informoval, druhý pilot, ktorý mal na starosti pristávanie, mal nalietaných 10.700 hodín, a 57-ročný pilot 15.000 hodín.

Podľa Spinettu je priskoro pomenovať príčinu nehody. Prisľúbil však vo veci vyšetrovania "úplnú transparentnosť" zo strany Air France.

Spoločnosť sa tiež podľa jeho slov chystá odškodniť pasažierov za všetky "fyzické, morálne a materiálne škody", ktoré pri incidente utrpeli.

Najčítanejšie na SME Svet


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 665
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 283
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 398
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 629
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 042
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 974
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 680
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 516
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 254
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 248

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Európa sa hýbe smerom, akým chce Merkelová

Angela Merkelová bola v posledných rokoch tvárou Európskej únie. Bez domáce podpory to bude mať oveľa ťažšie.

PLUS

Slobodné a rozvedené matky sú moderné vdovy, tvrdia Kotlebovci

Kotlebovci cielia na zraniteľné skupiny s najväčšími finančnými problémami.

EKONOMIKA

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne.

Neprehliadnite tiež

Svet

Macron po voľbách v Nemecku predstaví návrhy na reformu Únie

Nemecko a Francúzsko sa tradične vnímajú ako hybná sila európskej integrácie.

Svet

Bangladéš nasadil na pomoc utekajúcim Rohingom ďalších vojakov

Ich úlohou bude pomáhať úradom pri distribúcii pomoci a pri stavaní dočasných obydlí.

Svet

Španielska pobrežná služba zachránila 64 migrantov

Skupina sa plavila do Európy na dvoch loďkách.

Svet

Kurdskí militanti útočili v Turecku, zahynuli dvaja ľudia

Armáda spustila rozsiahlu operáciu s cieľom nájsť útočníkov.