LONDÝN. Technologická spoločnosť Meta plánuje používateľom platforiem Facebook a Instagram v Európe ponúknuť platenú možnosť mať ich bez reklám v snahe splniť prísne pravidlá ochrany osobných údajov Európskej únie. Informoval o tom denní The Wall Street Journal.
Spoločnosť chce za Instagram a Facebook bez reklám v počítačových prehliadačoch účtovať zhruba 10 eur mesačne, tvrdí WSJ s odvolaním sa na nemenované zdroje oboznámené s návrhom. Pridanie ďalších účtov by vyšlo 6 eur za konto.
Ceny za platformy na mobile by boli vyššie, zhruba 13 eur, keďže Meta do toho musí zarátať provízie účtované obchodmi s aplikácií spoločností Apple a Google.
Meta údajne dúfa, že predplatné zavedie v nadchádzajúcich mesiacoch ako spôsob, ako dosiahnuť súlad s pravidlami ochrany osobných údajov EÚ, ktoré ohrozujú jej lukratívny obchodný model zobrazovania prispôsobených reklám používateľom.
„Meta verí v hodnotu bezplatných služieb, ktoré sú podporované personalizovanými reklamami. Naďalej však skúmame možnosti, ako zabezpečiť súlad s vyvíjajúcimi sa regulačnými požiadavkami,“ poznamenala spoločnosť pre agentúru AP.
Nie je jasné, či EÚ plán schváli alebo bude trvať na tom, aby spoločnosť ponúkala lacnejšie verzie. Denník konštatoval, že jedným z problémov regulátorov je, či navrhované poplatky nebudú príliš drahé pre väčšinu ľudí, ktorí nechcú byť cieľom reklám.