DILII. Piatkovú zrážku vlakov v Indii, ktorá si vyžiadala tri stovky obetí a tisícku zranených, spôsobila chyba elektronického signalizačného systému. Podľa agentúry AP to dnes povedal indický minister železníc Ašvini Vaišnav. Podľa indickej agentúry ANI, ktorá uvádza zatiaľ 294 obetí, minister tiež uviedol, že úrady majú aj podozrivých, ktorí za nehodu nesú zodpovednosť.
Na sociálnych sieťach pritom silnie kritika na adresu indickej vlády za nedostatočné investície do železničnej infraštruktúry a volanie po rezignácii ministra železníc.
Hľadajú svojich blízkych
Okolo počtu obetí aj zranených panujú stále nejasnosti. Server Indian Express dnes ráno písal o 288 obetiach, server Hindustan Times píše o takmer 300 a agentúra AP dnes píše o viac ako 300 obetiach. AP tiež uviedla, že ešte v sobotu večer sa našlo v troskách 15 tiel a že ráno boli vyslobodzovacie práce ukončené. Podľa Reuters bolo ešte dnes skoro ráno päť mŕtvych prevezených do blízkej školy, ktorá funguje ako improvizovaná márnica.
Väčšina obetí aj zranených bola prevezená do dvoch nemocníc, ktoré v sobotu boli úplne preplnené a podobnú situáciu nezažili. Podľa lekára jednej z týchto nemocníc mali v minulosti na akútnom príjme najviac sto vážne zranených pacientov za deň, v sobotu ich bolo vyše 500.

Lekári behali od jedného zraneného k druhému v preplnených miestnostiach, často chýbal zdravotnícky materiál. Často ani zraneným nerozumeli, lebo nehovorili hindsky ani urijsky. Nemocnice museli na pomoc povolať aj študentov medicíny.
Preplné sú v týchto dvoch miestnych nemocniciach aj márnice a patológovia nestíhajú. Počas dňa prichádzali rodiny, ktoré hľadali svojich blízkych, živých či mŕtvych. Dostať sa do okresu Balasúr, kde sa nehoda stala, je ale teraz problém kvôli prerušenej železničnej doprave.
Zlá údržba tratí
Najväčšie železničné nešťastie v Indii v tomto storočí sa stalo v piatok okolo 19:00 miestneho času pri železničnej stanici v dedine Bahanaga asi 270 kilometrov od Kalkaty. Podľa agentúry ANI osobný vlak Coromandel Express vošiel kvôli zle postavenej návesti na inú koľaj, narazil do stojaceho nákladného vlaku a rad jeho vagónov sa vykoľajil. Tie potom narazili do ďalšieho rýchlika s cestujúcimi.
Server Hindustan Times dnes pripomenul, že indický parlament vlani dostal správu audítorov o stave železníc, z ktorej okrem iného vyplynulo, že hlavnou príčinou nehôd v Indii v predchádzajúcich rokoch bola zlá údržba tratí. Podľa indických médií sa v nej tiež píše, že investície do renovácie železničnej infraštruktúry v posledných rokoch klesali a ani tie peniaze, čo boli na to vyčlenené, neboli plne využité.
"Prijmite zodpovednosť a rezignujte. Už pred mesiacmi železniční experti varovali pred nedostatočným signalizačným systémom, ale vy ste ich nevypočuli a len ste propagoval svoje ministerstvo s fotkami nových luxusných vlakov, "odkázal jeden z užívateľov Twitteru ministrovi železníc. Aj ďalší ľudia vládu kritizujú, že investovala do projektov pre vyššiu strednú triedu, a nie do infraštruktúry, ktorú používajú tí chudobnejší.
"Keby sa toľko nevenovali svojmu PR, toto by sa nestalo," napísal ďalší užívateľ sociálnej siete Twitter.