SME

Sexuálne hračky, falošná novinárka aj napadnutý telegram. Odhalili, ako firmy ovplyvňujú voľby

S odhaleniami prišlo tridsať médií.

Team Jorge spolupracoval aj so známejšou skupinou Cambridge Analytica.Team Jorge spolupracoval aj so známejšou skupinou Cambridge Analytica. (Zdroj: TASR/AP)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

JERUZALEM, BRATISLAVA. Anita Pettitová vystupuje ako vydavateľka webu Pour La Verité, Za pravdu. Píše sa na ňom, že sa zameriava na odhaľovanie toku peňazí a vzťahov vládnych politikov v afrických štátoch.

Na webe sú stovky príbehov z Burkiny Faso, Kamerunu, Pobrežia Slonoviny, Madagaskaru či z Ghany. Terčmi kritiky sa stávajú konkrétni politici, ktorí potom majú problém vo voľbách.

Žiadna novinárka Anita Pettitová však neexistuje. Ide o vymyslenú osobnosť, tzv. avatar. Výroba internetovej osobnosti je jedným zo spôsobov, ako izraelská firma Percepto International zasahovala do volieb.

SkryťVypnúť reklamu

S kritikou prestali

V inom prípade sa zas firma zamerala na Červený kríž, ktorého pracovníci kritizovali vládu Burkiny Faso za vraždy civilistov. V médiách sa potom objavovali správy, že medzinárodná organizácia je „sponzorom“ džihádistických skupín na severe krajiny.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9HFQ na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 934
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 662
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 773
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 716
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 066
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 561
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 1 862
  8. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 588
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

HK Skalica - HC Prešov: ONLINE prenos zo 4. zápasu finále play-off Tipos SHL.

Sledujte s nami ONLINE prenos zo 4. zápasu finále play-off Tipos SHL: HK Skalica - HC Prešov.


Dočasný hlavný tréner slovenskej hokejovej reprezentácie Vladimír Országh.

Slovákov čaká v príprave dvojzápas s Českom.


TASR
Pápež František s logom svojho obľúbeného klubu San Lorenzo

Po pápežovi Františkovi možno pomenujú štadión.


TASR
HC Kometa Brno - HC Dynamo Pardubice: ONLINE prenos z 3. zápasu finále play-off českej Tipsport extraligy.

Sledujte s nami ONLINE prenos z 3. zápasu finále play-off českej Tipsport extraligy: HC Kometa Brno - HC Dynamo Pardubice.


SkryťZatvoriť reklamu