MOSKVA, BRATISLAVA. Zahraničné značky, logá, no aj samotné názvy produktov a bilbordy. Aj v týchto prípadoch môžete v Moskve na mnohých miestach vidieť názvy písané v latinke a nie v cyrilike.
Zatiaľ čo využívanie latinky či angličtiny v niektorých reklamách v posledných rokoch získavalo popularitu, vojna na Ukrajine mení aj postoj k jazyku.
Dvojica senátorov Federálneho zhromaždenia z Krymu teraz do Štátnej dumy predložila zákon, ktorý by zakázal používanie inej abecedy ako azbuky v reklamných textoch. Abeceda „nepriateľských národov“ podľa nich ohrozuje ruskú kultúru a spoločnosť.
Zmenili niektoré logá
Predkladateľ zákona, krymský senátor Sergej Cekov pre web news.ru tvrdí, že nastal čas „brániť našu abecedu“ a zakázať používanie iného písma ako cyriliky najmä v reklamách, na plagátoch či v nápisoch.
„Je škoda, že sme latinku nezakázali pred desiatimi či tridsiatimi rokmi. Prečo by sme mali mať reklamy, ktoré nie sú v ruštine, ale v cudzej abecede? Prečo by sme mali ľudí učiť abecedu štátov, ktoré sú voči nám nepriateľské – v prvom rade USA a Veľká Británia?“ pýtal sa Cekov.