FOTO |
Po koncerte Eltona Johna Bratislava predvčerom privítala aktuálnu hviezdu súčasného popu, Natashu Bedingfieldovú. Dvadsaťtriročná britská speváčka je vďaka hekticky rotovanému hitu I Bruise Easily momentálne neprepočuteľná. Na koncerte v Národnom tenisovom centre sa vďaka jej spevu zišlo asi 4000 fanúšikov, väčšinou mladších ročníkov.
Už pri vystúpení predskokanky Zuzany Smatanovej však bolo jasné, že zvuk je problematický. Tento problém sa, žiaľ, nevyriešil ani počas vystúpenia hlavnej hviezdy. Napriek tomu bolo možné počuť ukážku aktuálneho, nepodliezavého popu s rockovými, občas soulovými prvkami. Sympatická, živá, veľmi "nekoncertne" oblečená blondína bola obklopená štvorčlennou skupinou (bicie, gitara, basgitara, klávesy) s dvoma čiernymi soulovými vokalistkami.
Natasha Bedingfieldová je majiteľkou skutočne impozantného hlasu, ktorý vie používať. V priebehu koncertu nebolo počuť jediné intonačné alebo výrazové zaváhanie. Keď sa postavila k dvom čiernym speváčkam (s patričným rezonančným objemom) a spolu spustili frázu, nenechala sa v najmenšom zahanbiť. Kapela hrala k veci, nepresadzovala sa, ale niektoré aranžérske prvky zostali skôr tušené, respektíve skryté vo zvukovom guláši. Skvelú prácu odviedol čierny bubeník.
Malé rezervy sa dali cítiť iba v repertoári. Natashine pesničky sa nevtierajú pod kožu (s výnimkou hitoviek - nikoho zrejme neobišla popovka These Words). To si zrejme uvedomuje aj samotná speváčka, preto si vypomohla šikovne zaranžovaným megahitom skupiny Maroon 5 This Love s "čiernym", soulovejším zvukom.
Poslucháči boli očividne spokojní, deti si nahrávali a fotili svoju obľúbenkyňu na mobilné telefóny. Ale z koncertu, ktorý mohol byť príjemne, nenáročne stráveným letným večerom, zostala čudná pachuť. Akoby sa kapela ocitla v čiernej diere. Ktovie, či bol zvuk spôsobený výpadkom zvukára alebo priestorom. Podľa všetkého však NTC nie je akusticky najvhodnejším miestom na hudobné vystúpenia - samozrejme, s výnimkou SuperStar.
Autor: Marián Jaslovský