SME

Na dúhový Pride v Berlíne prišli desaťtisíce ľudí

Berlínsky senátor pre kultúru na pochode kritizoval Poľsko a Maďarsko.

Približne 65 000 ľudí sa v sobotu zúčastnilo na berlínskom dúhovom pochode.Približne 65 000 ľudí sa v sobotu zúčastnilo na berlínskom dúhovom pochode. (Zdroj: TASR/AP)

BERLÍN. Približne 65 000 ľudí sa v sobotu zúčastnilo na berlínskom dúhovom pochode, nazývanom aj Christopher Street Day (CSD) - organizátori odhadli účasť dokonca 80 000 osôb. Ako napísal denník Der Tagesspiegel, išlo o najväčšiu demonštráciu v Berlíne od vypuknutia pandémie nového koronavírusu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Krátko po začiatku demonštrácie o 13.00 h sa v centre nemeckej metropoly zišlo podľa polície zhruba 35 000 osôb. Organizátori pritom spočiatku počítali s účasťou okolo 20 000 ľudí.

Berlínsky senátor pre oblasť kultúry Klaus Lederer na úvod podujatia vyzval, aby sa mesto stalo "slobodnou zónou queer (ľudí)", píše agentúra AP. Reagoval tak na zhoršujúcu sa situáciu komunity LGBTQ v Maďarsku a Poľsku.

SkryťVypnúť reklamu

Práve v niektorých častiach Poľska totiž vznikli tzv. zóny bez prítomnosti LGBT osôb. Maďarsko zase v júni prijalo zákon zakazujúci zobrazovanie homosexuality či rodových tém pre maloletých. Ľudskoprávne organizácie sporný zákon označili za diskriminačný. Lederer dodal, že situácie v oboch spomínaných členských štátoch EÚ ho "mrazí".

Už predpoludním vyzval starosta Berlína Michael Müller na solidaritu s prenasledovanými gaymi, lesbami a transrodovými ľuďmi. Hoci je dnešný Berlín "otvorený svetu a liberálny", je podľa neho nepriateľské myslenie a konanie voči LGBTQ komunite problémom aj v "hlavnom dúhovom meste Európy". "Tomu sa musíme spoločne postaviť," dodal.

Poukázal tiež na to, že situácia je v mnohých štátoch omnoho ťažšia než v Nemecku. Preto je potrebné myslieť na tých, čo za svoju angažovanosť za rovnoprávnosť a rešpekt čelia "vylúčeniu, prenasledovaniu či zatýkaniu".

SkryťVypnúť reklamu

V poradí 43. ročník dúhového festivalu CSD sa tento rok uskutočnil opäť priamo v uliciach Berlína po tom, čo sa vlani pre pandémiu koronavírusu konal len vo virtuálnom priestore. Organizátori opakovane vyzývali ľudí, aby si nasadili rúška a dodržiavali vzdialenosť od ostatných, čo však miestami pre vysokú účasť nebolo možné.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 960
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 250
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 892
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 856
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 152
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 477
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 595
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 1 499
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu