SME
Utorok, 28. september, 2021 | Meniny má VáclavKrížovkyKrížovky

EMA odporúča Modernu aj pre tínedžerov od 12 do 17 rokov

O očkovaní na Slovensku rozhodne rezort zdravotníctva.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

AMSTERAD. Európska lieková agentúra (EMA) odporučila rozšírenie používania vakcíny Spikevax (Moderna) aj na dospievajúcich vo vekovej kategórii od 12 do 17 rokov.

EMA o tom informovala v piatok v tlačovej správe. Doteraz bolo použitie očkovacej látky Spikevax schválené od 18 rokov.

Výbor EMA pre lieky na humánne použitie v zrýchlenom procese preskúmal dokumentáciu, ktorá obsahovala výsledky klinickej štúdie uskutočnenej na dospievajúcich vo veku od 12 rokov.

Do štúdie bolo celkovo zapojených 3732 dospievajúcich vo veku 12 až 17 rokov. Z toho 2163 osôb dostalo vakcínu a 1073 dostalo zámerne neúčinné liečivo (placebo). V skupine zaočkovanej vakcínou sa nevyskytol ani jeden prípad nákazy.

Skryť Vypnúť reklamu

V skupine s placebom sa vyskytli 4 prípady nákazy koronavírusom. Zaočkovanej skupine experti merali aj hladinu protilátok, ktorá bola veľmi podobná ako v skupine očkovaných vo veku 18-25 rokov.

V klinickom skúšaní boli podľa EMA pozorované bežné krátkodobé nežiaduce účinky ako bolesť v mieste vpichu, únava, bolesť hlavy, svalov či kĺbov, triaška, nevoľnosť, zvracanie a horúčka.

Výbor dospel v tejto súvislosti k názoru, že prínosy vakcíny prevyšujú riziká aj vo vekovej skupine od 12 do 17 rokov.

Slovenský Štátny ústav pre kontrolu liečiv v tejto súvislosti informoval, že po rozhodnutí Európskej komisie budú zmenené dokumenty k vakcíne Spikevax (Moderna).

O tom, či a kedy sa vakcína u dospievajúcich začne používať, rozhoduje v rámci očkovacej stratégie Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky, dodal ŠÚKL v príspevku na sociálnej sieti Facebook.

Skryť Vypnúť reklamu

Všetko o koronavíruse a ochorení COVID-19

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mladí slovenskí filmári zvíťazili na festivale v Barcelone
  2. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  3. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  5. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  6. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  7. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  8. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  9. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  10. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  1. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  2. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  3. Mladí slovenskí filmári zvíťazili na festivale v Barcelone
  4. Orange pokračuje v systematickej podpore digitálneho vzdelávania
  5. Zahlasujte za ďalší klimatický projekt s podporou dm
  6. Vydajte sa po stopách kvalitnej kávy
  7. Orange má najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku i v Európe
  8. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  9. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  10. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  1. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 7 144
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 080
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 262
  4. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 5 196
  5. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 965
  6. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 4 609
  7. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 264
  8. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 395
  9. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 132
  10. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád 2 540
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vedia koho vypočuť, ale nedá sa to.


9 h

Neprehliadnite tiež

Logo podcastu Dobré ráno.

Nemecko volilo nástupcu Merkelovej.


a 3 ďalší 6 h
Skryť Zatvoriť reklamu