SME

Známi ľudia tvrdia: propagujeme to, čo používame

Herci, speváci, zabávači, moderátori či športovci. Je jedno, aké majú povolanie. Dôležité je, že sú na očiach verejnosti. Vtedy dokážu svoju popularitu zužitkovať. Napríklad v reklame.

Britská futbalová hviezda David Beckham žartuje so speváčkami Jennifer Lopezovou (vpravo) a Beyonce Knowlesovou v Madride, kde sa 23. februára propagovala spoločnosť Pepsi. Jennifer už v roku 2003 podpísala zmluvu na ročnú propagáciu za 165 miliónov eur. FOTO - ČTK

Herci, speváci, zabávači, moderátori či športovci. Je jedno, aké majú povolanie. Dôležité je, že sú na očiach verejnosti. Vtedy dokážu svoju popularitu zužitkovať. Napríklad v reklame.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tá ľudí dennodenne presviedča o možnom i nemožnom. Ktorý prací prášok najväčšmi bielizeň vybieli, ktorý prostriedok na umývanie je účinnejší a voňavejší a ktorý mobilný operátor je lacnejší?

SkryťVypnúť reklamu

V tom všetkom radia verejnosti jej idoly. Najprestížnejšie firmy roky spájajú produkty a značky s najslávnejšími osobnosťami šoubiznisu, v reklamách hrajú najznámejšie celebrity zo sveta umenia i športu.

Diktuje to marketingová stratégia, podľa ktorej známa tvár najvýraznejšie ovplyvňuje spotrebiteľa.

Mimochodom, na reklamu sa kedysi dala nahovoriť aj herecká legenda Marilyn Monroe a firme Pepsi robil v roku 1984 reklamu aj Michael Jackson - vtedy podpísal kontrakt na 80 miliónov dolárov.

Ba aj režiséra a herca Woody Allena nahovorili na reklamu - propagoval svoje zamilované mesto New York, ktoré prišlo po teroristických útokoch v roku 2001 o turistov. V reklame neváhal dať sa zosmiešniť a pokúšal sa o trojitý lutz na klzisku pred Rockefellerovým centrom.

SkryťVypnúť reklamu

Slováci v reklame

Slovákov v reklame sme si začali uvedomovať viac túto hokejovú sezónu. Popri hercoch a modelkách sa na nich začali objavovať športovci. Hokejisti, ktorým sa nezačala sezóna v NHL, a tak si ušlý zisk nahrádzali propagovaním výhodných pozemkov (Žigmund Pálffy), autopredajňa (Ján Lašák) alebo dôchodkového poistenia (Miro Šatan).

Plavkyňa Martina Moravcová však SME povedala: "S produktom, ktorý propagujem v reklame, sa musím stotožniť. Nikdy by som nerobila reklamu na cigarety alebo na alkohol. Viem, že pre niektorých je to symbol bohémstva, ale pre mňa nie. Už mi ponúkli účinkovať v reklame na alkoholický výrobok. Takú ponuku som, samozrejme, odmietla."

Naopak, americká herečka Gwyneth Paltrowová, zarytá abstinentka, úlohu v reklame na alkoholické nápoje Martini a Rossi, prijala. A to aj napriek tomu, že kedysi podporovala skupiny bojujúce proti alkoholizmu. Prečo zmenila názor? Možno preto, že za dva dni nakrúcania mala zisk na konte päť miliónov dolárov.

SkryťVypnúť reklamu

Modelka Andrea Verešová má zase inú stratégiu. O propagácii Becherovky v reklame pre MF Dnes tvrdí: "Stotožňujem sa s týmto výrobkom. Propagujem, čo mi je blízke. Becherovku mám rada, pre mňa to nie je iba alkohol, ale aj liečivý likér."

Ak by malo rovnako ako v Amerike platiť, že človek propaguje to, čo používa, Martina Moravcová by mala, napríklad, jazdiť na škodovke a využívať služby slovenskej banky. Plavkyňa už uzatvorila reklamné zmluvy s firmami Coca-Cola, Škoda auto Slovensko, Slovenská sporiteľňa, Whirpool, EuroTel, Nokia, ING a v Spojených štátoch figurovala v katalógoch firmy TYR.

Ako byť v reklame

V reklame sme už mohli vidieť Mariána Labudu (banka), Zdenu Studenkovú (kozmetika a automobil), Ibrahima Maigu (oblečenie), Juraja Mokrého (banka), Mira Nogu (zubná pasta), Joža Pročka (poisťovňa), Janu Hubinskú (poisťovňa) a iných.

SkryťVypnúť reklamu

Títo sú registrovaní v kastingových agentúrach, ktoré ich vyberajú podľa želaní klienta. Dostať sa do reklamy však nie je zložité ani pre neznámeho človeka. Stačí sa zaevidovať vo vhodnej agentúre a čakať na pozvanie.

Keď sa klient rozhodne prezentovať svoj nový výrobok, začne spolupracovať s producentskou firmou, a tá osloví s presným zadaním práve kastingovú agentúru.

Riaditeľka kastingovej agentúry Galaxy, režisérka Eva Štefankovičová, hovorí: "Podľa zadania vyberám z našej evidencie vhodné typy na kasting ja alebo režisér. Ak ide o jednu hlavnú postavu, vyberáme 20 až 25 ľudí, ktorých pozývame na kasting."

Adepti prejdú kamerovými skúškami, tie si pozrú zástupcovia firmy a vyberú si predstaviteľa nového výrobku. Samo nakrúcanie trvá zvyčajne dva dni.

SkryťVypnúť reklamu

Štefanovičová: "V poslednom období dávajú klienti prednosť neznámym ľuďom pred hercami. Klient nie je rád, ak sa v jednej reklame objaví herec a o päť minút sa objaví v ďalšej. Uprednostňujú zaujímavé typy, ktoré hľadáme aj na ulici."

Ak známy herec prepožičia reklame len hlas, práca trvá niekoľko hodín.

Milan Lasica, ktorý hlasom prezentuje dôchodcovskú spoločnosť, ktorej momentálne hrozí pokuta, SME povedal: "Pri reklame u mňa rozhodujú dve veci. V prvom rade je dôležité, čoho sa reklama týka, a potom je to výška honoráru. Nahovoriť na reklamu čistiacich prostriedkov by som sa nedal, ale dôchodkové sporenie je už vážna vec. A z môjho pohľadu určite." (smiech) "S tou reklamou sa stotožňujem. Na čokoľvek by som nerobil reklamu, ani keby som za to dostal veľmi veľa peňazí."

SkryťVypnúť reklamu

 

Autor: MARTINA HABLÁKOVÁ, edi

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 073
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 985
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 142
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 021
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 944
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 477
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 068
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 546
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Marco Rubio, šéf americkej diplomacie.

Nie je to prvýkrát, čo sa predstavitelia Trumpovej vlády vyjadrujú k dianiu v Nemecku.


TASR 1
Kenská policajná hliadka v Port-au-Prince na Haiti.

Karibská krajina je už desiatky rokov politicky nestabilná.


TASR
Obyvatelia Barcelony počas výpadku elektrického prúdu 28. apríla.

Ochromil kľúčové sektory ako dopravu, internetové a telekomunikačné služby.


TASR
Panoráma Dubaja.

Príčinou horúčav je masa veľmi teplého vzduchu z púšte.


TASR

Sportnet

Michal Ivan (Slovensko) pred bránkou Francúzska počas prípravného zápasu na MS 2025

Slovenskí hokejisti zaznamenali druhé víťazstvo v príprave na MS 2025.


a 1 ďalší
Logo Paríž FC

Z Ligue 2 postúpil z druhého miesta.


Reuters
Juraj Slafkovský pred zápasom Slovensko - Kanada vo štvrťfinále MS v hokeji 2024.

Juraj Slafkovský neposilní slovenskú reprezentáciu.


Sportnet, TASR
USA - Švédsko: ONLINE prenos zo semifinále MS v hokeji do 18 rokov 2025.

Sledujte s nami ONLINE prenos zo semifinále MS v hokeji do 18 rokov 2025: USA - Švédsko.


SkryťZatvoriť reklamu