K štrajkujúcim rušňovodičom, sprievodcom a prepravcom sa totiž po prvý raz od 8. júna, odkedy trvá už ich štrajk, pripojili aj ostatní zamestnanci, čo znamenalo na najmenej štyri hodiny totálne ochromenie železničnej dopravy na celom území balkánskej krajiny. Po prvý raz sa tak protestná akcia dotkla aj medzinárodnej železničnej dopravy, vrátane súprav smerujúcich do alebo z čiernomorskej oblasti.
Doterajšie rokovania medzi odborovými predákmi a predstaviteľmi železničnej spoločnosti CFR nepriniesli očakávané výsledky, preto nemožno vylúčiť ani pokračovanie protestnej akcie, o ktorej prekazenie sa súdnou cestou neúspešne pokúsili CFR i vládny kabinet krajiny.
Zamestnanci trvajú na zvýšení miezd o 10,7 percenta a požadujú okrem iného aj zlepšenie pracovných podmienok.
Vedenie CFR je v nezávideniahodnej situácii, pretože patrí medzi podniky, ostro sledované Medzinárodným menovým fondom, ktoré musia dodržiavať stanovený strop možného zvyšovania platov. Zodpovedný člen vlády, minister dopravy Gheorghe Dobre navyše opakovane vyhlásil, že extrémna zadlženosť CFR voči štátu neumožňuje spoločnosti zvýšenie miezd.