SME

Čínska zoo namiesto vlka vystavovala psa

Pôvodný obyvateľ "zomrel na starobu".

Rotvajlera vydávali za vlkaRotvajlera vydávali za vlka (Zdroj: BEIJING NEWS)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

PEKING. Čínska zoo v meste Sien-ning na seba tento týždeň prilákala pozornosť, keď sa objavila informácia, že sa pravdepodobne snažila psa vydávať za vlka. Údajného vlka, ktorý vyzeral skôr ako rotvajler, v jeho ohrádke v zoologickej záhrade v provincii Chu-pej nafilmoval jeden z návštevníkov a video umiestnil na internet.

Strážny pes bol v ohrade len dočasne

Súvisiaci článok V zoo v San Diegu zaočkovali deväť ľudoopov Čítajte 

Zamestnanci záhrady autorovi videozáznamu povedali, že pes je vo vlčej klietke, pretože pôvodný obyvateľ "zomrel na starobu", informoval podľa serveru BBC denník Beijing News.

SkryťVypnúť reklamu

Toto vysvetlenie miestnym médiám potvrdil neskôr ďalší pracovník záhrady a uviedol, že pes, ktorého zoo berie ako strážneho, je v ohrade len dočasne. Úrady záhrade nariadili, aby nepravdivý nápis odstránila.

Krátke video sa na sociálnych sieťach stalo podnetom pre mnohé vtipy. "Zožeňte si aspoň huskyho," odporučil zoo jeden z užívateľov na sociálnej sieti Sina Weibo s tým, že pes takej rasy by sa vlkovi aspoň podobal. Ďalší ľudia vyjadrovali úľavu nad tým, že pes v klietke nie je vlčia večera. Iní spomínali na svoje zážitky, keď ako deti navštevovali zoologické záhrady pochybnej kvality a nikdy tam nenašli presne to, na čo sa tešili.

Nevydarené náhrady

Prípady, kedy sa zoologické záhrady pokúšali o nevydarené náhrady za divoké zvieratá, nie sú ojedinelé. V roku 2017 napríklad záhrada v Kuang-si na juhovýchode Číny sľubovala tučniaky, na návštevníkov však čakali len nafukovacie atrapy. V záhrade v provincii Che-nan vydávali tibetského mastifa, veľmi huňatého psa, za leva. Mimo Čínu mali v niekoľkých prípadoch nafarbené somáre vzbudiť u návštevníkov zdanie, že sa pozerajú na zebry.

SkryťVypnúť reklamu

Najnovšie prípad zo Sien-ning vyvolal okrem vtipov tiež diskusiu o zoologických záhradách v čase pandémie. Čínsky denník Global Times podotkol, že záhrady sú síce prínosné pre miestny turizmus, no mnohé z nich, predovšetkým tie menšie, v pandémii bojujú o prežitie. Objavujú sa preto obavy, že by táto situácia mohla viesť k zanedbávaniu zvierat.

Čína

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 093
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 761
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 776
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 429
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 488
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 594
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 251
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 863
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu