BRUSEL. Európska komisia (EK) v pondelok oznámila, že začína verejné konzultácie o transparentnosti politickej reklamy, čím nadväzuje na svoje záväzky prijaté v rámci Akčného plánu pre európsku demokraciu.
Akčný plán bol predstavený v decembri 2020 a eurokomisia chce cez túto iniciatívu navrhnúť nové právne predpisy zamerané na transparentnosť politicky sponzorovaných obsahov.

Pripravovaný legislatívny návrh sa bude týkať politickej reklamy na internete (online) a aj mimo internetu a bude dopĺňať pravidlá stanovené v návrhu EK o digitálnych službách. Cieľom je zaviesť osobitné pravidlá v tejto oblasti v dostatočnom časovom predstihu pred budúcimi voľbami do Európskeho parlamentu v máji 2024.
Cieľom verejnej konzultácie je zhromaždiť príspevky od širokej škály zainteresovaných strán: od členov akademickej obce, podnikateľov, mimovládnych organizácií, zástupcov médií, ale aj verejných orgánov a politických strán.