Hamburg 10. júna (TASR) - Podiel nízkonákladových aerolínií na európskom trhu bude z hľadiska nárastu počtu pasažierov v nasledujúcich rokoch ďalej rásť. Oznámil to vo štvrtok večer v Hamburgu Wolfgang John, prezident leteckej spoločnosti Hapag-Lloyd, ktorá sa prednedávnom premenovala na Hapagfly. Hapagfly je dcérskou spoločnosťou podnikateľskej skupiny TUI so sídlom v Hannoveri. John ďalej uviedol, že cenová konkurencia bude pri pretrvávajúcom tlaku na znižovanie nákladov ešte agresívnejšia.
Od roku 1995, keď počet cestujúcich prepravených nízkonákladovými aerolíniami dosiahol 3,2 milióna za rok, stúpol tento počet za minulý rok na 95 miliónov. Ak predstavoval podiel nízkonákladových prepravcov, takzvaných Low Cost Carrier (LCC), v minulom roku 18 % z celkového počtu prepravených cestujúcich, potom John predpokladá, že podiel lacných aerolínií sa do roku 2010 zvýši na 33 %. "Aj ostatné aerolínie stále častejšie preberajú osvedčené prvky LCC modelu," uviedol. Platí to predovšetkým v oblasti cenovej politiky a koncentrácie na predaj cez internet. V budúcnosti budú okrem ceny a nákladov najdôležitejšími faktormi úspechu frekvencia a dostupnosť pre zákazníkov.
John uznal, že v posledných rokoch zanedbávali Hamburg a povedal: "Chceme to čo najrýchlejšie zmeniť." Ďalej zdôraznil, že Hapagfly sa bude ešte viac ako doteraz koncentrovať na šesť najdôležitejších nemeckých letísk - Frankfurt, Mníchov, Stuttgart, Hannover, Hamburg a Düsseldorf - a opäť zameria zvýšenú pozornosť na severné Nemecko, ktoré je "pre Hapagfly historicky kľúčovým regiónom". Brémy sú už teraz vynikajúco pokryté. V zime 2005/2006 bude z Hamburgu týždenne odlietať 34 letov spoločnosti Hapagfly, čo znamená o 9 viac ako minulú zimu. Aerolínie Hapagfly minulý rok prepravili 7,2 milióna cestujúcich a v tomto roku očakávajú nárast 6 až 7 %.
Informovala o tom nemecká agentúra DPA.